Performancing Metrics

چشم امید معامله گران نفتی به افزایش تقاضای چین | اتاق خبر
کد خبر: 396705
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1396 - 11:17
تمرکز بازار نفت در چندماه گذشته، تحت تاثیر وضعیت بازار نفت آمریکا بدلیل مقدار ذخایر نفت و چشم‌انداز تولید، بر روی تحولات مربوط به عرضه بوده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، از اواخر هفته گذشته، دوباره تمرکز بازار نفت بسوی تقاضا گروید و این بار چشم ها بسوی تقاضای چین است که هم اکنون انتظار می رود تقاضای نفت این کشور به‌شدت رشد کند. سه عامل برای حمایت از این افزایش تقاضا وجود دارد: کاهش تولید نفت چین، افزایش واردات این کشور و همچنین فعالیت پالایشگاهای نفت خام.

نخست؛ چین  احتمالا در سال جاری اقدام به واردات نفت خام بیشتری می کند چرا که هزینه واردات نفت در حال کاهش است و قیمت نفت آنقدری نیست که استخراج نفت بیشتر، اولویت اول برای تامین نیازهای داخلی این کشور باشد. به گزارش بلومبرگ در ۱۷ ژوئیه، تولید نفت در این کشور به کمترین سطح از سال ۲۰۰۹ خواهد رسید. طبق گزارش منتشر شده از اداره ملی آمار،   تولید نفت این کشور در شش ماهه نخست سال جاری ۵.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با میزان متوسط ۳.۹۱ میلیون بشکه در روز کاهش داشته است.   تولید نفت در ماه ژوئن نسبت به ماه گذشته با ۳.۱ درصد افزایش به ۳.۹۶ میلیون بشکه در روز رسید.   

دوم؛ آمار اداره گمرک چین حاکی از آن است که دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، در شش ماهه نخست سال با ۱۳.۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸.۵۵ میلیون بشکه در روز یا مجموع ۲۱۲ میلیون تن نفت وارد کرده است. تنها در ماه مه، پالایشگاهای نفت چین ۳۷.۲ میلیون تن یا ۲۷۳ میلیون بشکه از نفت خام را وارد کرده اند که نسبت به ماه مه در سال ۲۰۱۶، ۱۵.۴ درصد افزایش داشته است.

سوم؛ فعالیت پالایشگاهای نفت در چین نشان از رشد تقاضای سوخت در این کشور دارد. پالایشگاههای این کشور تولید نفت خام خود را در ژوئن به سطح کم سابقه ای افزایش دادند. حجم تولید در این کشور در ماه گذشته با ۲.۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۴۶.۰۸ میلیون تن یا ۱۱.۲۱ میلیون بشکه رسید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید