Performancing Metrics

شبکه برق ایران ۱۵۰برابر مرز زمینی با همسایگان است | اتاق خبر
کد خبر: 396729
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1396 - 18:53
بررسی‌ها نشان می‌دهد؛
در ایران بیش از ۸۹۰ هزار کیلومتر کابل کشی شده است تا برق به دورترین نقاط مصرف برسد و مشترکان از نعمت آن برخوردار شوند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر؛ برق از لحظه تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی که با زدن یک کلید از نتیجه نهایی آن بهره مند می شود و از برق در روشنایی محل کار یا منزل، تولید یک محصول، خنک کردن محل کار یا منزل، اتو کردن لباس ها و... نیازمند مدیریتی لحظه ای و هماهنگ است. برق در ایران بدون در نظر گرفتن نیروگاه ها و پست های برق، در بیش از ۸۹۰ هزار کیلومتر کابل جریان دارد. این حجم شبکه برق احداث شده بیش از ۱۵۰برابر طول مرزهای زمینی ایران با کشورهای همسایه است.ایران در حدود ۶۰۰۰ کیلومتر مرز زمینی با همسایگان خود دارد.

آمار رسمی شرکت توانیر نشان می دهد که در بخش انتقال برق بیش از ۵۲ هزار کیلومتر خطوط انتقال از نوع ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت در کشور احداث شده است که برق را مبادی خروجی نیروگاه ها در سراسر کشور پخش می کنند. همچنین بیش از ۷۱ هزار کیلومتر نیز خطوط انتقال برق از نوع ۱۳۲، ۶۶ و ۶۳ کیلوولت در کشور وجود دارد. اما گستردگی بخش توزیع در کشور بسیار بیش از بخش انتقال است. آمارهای توانیر نشانگر آن است که بیش از ۷۷۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع در کشور احداث شده است که از این میان ۴۱۶ هزار کیلومتر آن شبکه فشار متوسط و ۳۵۴ هزار کیلومتر آن نیز در بخش شبکه فشار متوسط قرار دارد.

این درحالی است که در هر دو بخش انتقال و توزیع، همواره دو موضوع توسعه (احداث شبکه های جدید )و نگهداری(حفظ شبکه های سالم و تعمیرات شبکه های آسیب دیده یا فرسوده) نیازی ضروری و غیر قابل حذف است. به این ترتیب روزانه هزاران نفر به صورت مستمر از شبکه های انتقال و توزیع احداث شده بازدید و به رفع عیب آنها می پردازند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید