Performancing Metrics

حال و روز این روزهای تالار شیشه‌ای در فصل مجامع شرکت‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 396779
تاریخ انتشار: 2 مرداد 1396 - 17:24
در سومین روز معاملات تالار شیشه‌ای دماسنج بازار در دقایقی از زمان داد و ستد ها توانست از سقف ۸۱ هزار واحدی بگذرد این روزها با پایان فصل مجامع شرکت ها و پس از یک عرضه اولیه جو بازار نسبت به هفته های گذشته شرایط مساعد تری را سپری می کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای باز شدن معاملات روند صعودی را در پیش گرفت و در نیمه‌های ساعات داد و ستدها از کانال ۸۱ هزار واحدی هم بالاتر رفت، اما در ادامه با روند کاهشی مواجه شد و در نهایت با ۷۰ واحد رشد نسبت به روز گذشته به رقم ۸۰ هزار و ۹۳۳ واحدی رسید.

همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۶۶ واحد رشد رقم ۱۷ هزار و ۷۹۶ واحدی را تجربه کرد. در داد و ستدهای امروز نماد پتروشیمی پردیس، ایران ترانسفو و خدمات انفورماتیک به ترتیب با ۴۱، ۱۵ و ۹ واحد تاثیر بیشترین نقش کاهنده را روی شاخص داشتند، اما در طرف مقابل نمادهای معدنی و صنعتی گل‌گهر، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی به ترتیب با ۳۸، ۲۸ و ۲۵ واحد تاثیر مثبت بیشترین روند افزاینده را روی دماسنج بازار اعمال کردند.

در سومین روز داد و ستدهای بورس تهران در گروه استخراج کانه‌های فلزی اکثریت نمادها روند رو به رشد در قیمت پایانی را تجربه کرده‌اند هر چند که این افزایش چندان چشمگیر نبود. همچنین در گروه فلزات اساسی نیز تعداد زیادی از نمادها با روند رو به رشد در قیمت پایانی مواجه شده‌اند اما قیمت سهم شرکت‌هایی همچون صنعت روی زنگان و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه روند کاهشی در قیمت پایانی را شاهد بودند.

اما در گروه محصولات شیمیایی قیمت سهم بسیاری از نمادها روند رو به کاهش را سپری کرد. البته از جمله پرمعامله‌ترین سهم‌ها در این گروه نماد شرکت پلی‌اکریل بود که با ۱.۷۵ درصد رشد در قیمت پایانی مواجه شد. در عین حال نماد شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین با مقدار اندکی کاهش در قیمت پایانی رو به رو شد.

در گروه قند و شکر قیمت سهام شرکت‌ها به جز دو شرکت قند شیرین خراسان و فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر، مابقی روند کاهشی را تجربه کردند. در این گروه سه میلیون و ۷۲۱ هزار سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در ۸۳۹ نوبت معامله شد.

همچنین قیمت سهام تعداد زیادی از شرکت‌های خودرویی روند رو به افزایش را شاهد بود هر چند که سهم‌هایی همچون سرمایه‌گذاری رنا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و قطعات اتومبیل ایران روند رو به کاهش در قیمت پایانی را تجربه کرند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۹۹ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۵۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۲ هزار و ۹۹۹ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز با ۰.۵ واحد افت روبرو شد و به رقم ۹۲۳.۷ رسید. ارزش معاملات فرابوس بورس ایران به رقم ۹۷ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات آن از ۱۶۷ میلیون سهم و اوراق مالی گذشت.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید