Performancing Metrics

اپراتورهای مجازی چه می‌کنند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 396802
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1396 - 10:56
وزیر ارتباطات پاسخ داد
وزیر ارتباطات با اشاره به نقش اپراتورهای مجازی تاکید کرد: اپراتورهای مجازی مکمل اپراتورهای اصلی هستند و بدون اینکه نیاز به سرمایه‌گذاری کلان در بخش زیرساخت و شبکه داشته باشند، با هماهنگی و تفاهم با اپراتورهای اصلی به ارائه خدمات تخصصی می‌پردازند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمود واعظی با اشاره به جایگاه اپراتورهای مجازی و نقش آنها در کشور اظهار کرد: اپراتورهای مجازی قطعا مکمل اپراتورهای اصلی هستند و همکاری نزدیکی با هم دارند. این اپراتورها بدون اینکه نیاز به سرمایه‌گذاری کلان در بخش زیرساخت و شبکه داشته باشند، با هماهنگی و تفاهم با اپراتورهای اصلی به ارائه خدمات تخصصی می‌پردازند.

وی افزود: خوشبختانه از دو ماه قبل این اتفاق و فعالیت اپراتورهای مجازی شروع شده و اپراتورهای اصلی برخی از شبکه‌های خود را در اختیار اپراتورهای مجازی قرار دادند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اپراتورهای مجازی قطعا خدمات ارزش افزوده دارند و امیدواریم به زودی فعالیت‌های تخصصی خود را آغاز کنند تا کاربران و مردم بتوانند از سرویس‌ها و خدمات آنها نهایت بهره‌مندی را داشته باشند.

وی ادامه داد: به طور مثال در برخی از کشورها طرفداران یک تیم فوتبال همگی عضو یکی از اپراتورهای مجازی هستند و امیدواریم در ایران هم فعالیت‌های تخصصی این اپراتورها به زودی شکل بگیرد تا شاهد رشد خدمات تخصصی در بستر فناوری باشیم.

واعظی در پاسخ به وضعیت نامطلوب حوزه کودک و نوجوان در بستر وب و نقش فعالی که اپراتوهای مجازی می‌توانند در این بخش داشته باشند، تاکید کرد: بخشی از اپراتورهای مجازی می‌توانند در این حوزه کار کنند، مانند هوشمند امین و سایرین که در حال کار هستند. امیدواریم اتفاقات مطلوبی در این بخش شاهد باشیم.

وی همچنین به کسب و کارهای الکترونیک در کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به بستر خوبی که در کشور طراحی و اجرایی شده است، امروز کسب و کارهای مختلف تعریف شده و ما شاهد نمونه‌های خوب آن در نماشگاه الکامپ بودیم.

واعظی تاکید کرد: هر ایده نویی که در بستر فناوری اطلاعات ظهور می‌کند و هر ایده ناب و مطلوبی که شکل می‌گیرد، در سراسر کشور نیاز به توجه مردم و کاربران است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید