Performancing Metrics

رونق نسبی در معاملات هفته گذشته بورس تهران | اتاق خبر
کد خبر: 396933
تاریخ انتشار: 5 مرداد 1396 - 13:03
بورس تهران در این روزها شرایط مساعدتری را نسبت به هفته‌های گذشته سپری می‌کند به طوری که دماسنج بازار در طی چند روز گذشته توانسته دو بار سقف شکنی کند و تا نیمه‌های کانال ۸۱ هزار واحدی بالا رود.

 

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در روزهای گذشته بورس تهران توانسته مقداری از رکود فاصله بگیرد و شرایط متفاوت تری را نسبت به ماه‌های گذشته تجربه کند، اما اینکه این رونق نسبی چقدر می‌تواند برای بازار سرمایه ایران پایدار باشد چندان قابل پیش بینی نیست.

در طی ۵ روز کاری بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۱۳۴۷ واحد رشد کرد و بعد از مدت ها تا نیمه های کانال ۸۱ هزار واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز در این مدت ۵ روزه توانست از تراز ۸۸ هزار و ۲۱۰ واحدی تا ۸۹ هزار و ۹۳۴ واحدی بالا رود و رشد ۱۷۲۴ واحدی را ثبت کند.

همچنین شاخص بازار اول نسبت به هفته گذشته ۱۴۴۴ واحد بالاتر نشست و تا عدد ۵۷ هزار و ۲۳ واحدی بالا رفت. شاخص بازار دوم نیز رشد ۱۹۲ واحدی را تجربه کرد. در این میان شاخص ۳۰ شرکت بزرگ توانست با رشد ۶۹ واحدی تا رقم ۳۲۲۴ واحدی رشد کند.

در اولین روز معاملات تالار شیشه‌ای در هفته‌ای که گذشت در گروه خودرو اکثریت قریب به اتفاق نمادها روند رشد را در قیمت پایانی تجربه کردند. همچنین در گروه قند و شکر غیر از معدود نمادهایی مابقی با کاهش در قیمت پایانی مواجه شدند. همچنین بیشتر نمادها در گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی و محصولات شیمیایی روند رو به رشدی را تجربه کردند.

اما در سومین روز معاملات هفته در گروه استخراج کانه‌های فلزی اکثریت نمادها روند رو به رشد در قیمت پایانی را تجربه کرده‌اند هر چند که این افزایش چندان چشمگیر نبود. همچنین در گروه فلزات اساسی نیز تعداد زیادی از نمادها با روند رو به رشد در قیمت پایانی مواجه شده‌اند اما قیمت سهم شرکت‌هایی همچون صنعت روی زنگان و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه روند کاهشی در قیمت پایانی را شاهد بودند.

در پنجمین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در گروه فلزات اساسی روند افزایش در قیمت پایانی سهام اکثریت سهام‌ها مشهود بود به طوری که این گروه بیشترین تاثیر را روی نوسانات شاخص کل داشتند و در نمادهایی از این گروه صف خرید مشاهده می‌شد.

اما در طرف مقابل خودرویی‌ها یک دست افت کردند به عنوان نمونه سهام شرکت ایران خودرو با بیش از چهار درصد کاهش در قیمت پایانی مواجه شد. در این نماد حدود ۸۰ درصد از عرضه‌ها توسط سهامداران حقیقی و بیش از ۸۰ درصد از خریدها توسط حقوقی‌ها صورت گرفت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید