Performancing Metrics

دو برابر شدن تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در دولت یازدهم | اتاق خبر
کد خبر: 396950
تاریخ انتشار: 5 مرداد 1396 - 18:32
وزیر نیرو اعلام کرد
وزیر نیرو گفت: در کشور ما ۴۲۰ مگاوات از نیروگاه های انرژی های تجدید پذیر نوین است که نسبت به ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید حدود ۲.۲ برابر شده است.

 

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حمید چیت چیان پیش از ظهر امروز پنجم مردادماه در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع نیروگاه خورشیدی ماهان کرمان اظهار کرد: خوشحالیم که شاهد همکاری دو کشور و دو ملت (ایران و آلمان) هستیم و شایان ذکر است که این همکاری در موضوعی است که ارتباط مستقیم بر آینده بشر در روی زمین دارد.

وی ادامه داد: انرژی های تجدیدپذیر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کمک به محیط زیست که یک مساله انسانی است، کمک می‌کند و باید مدنظر داشت که تولید انرژی خورشیدی صرفا مساله اقتصادی نیست و اهداف آن جهانی و در خدمت بشر است.

چیت چیان افزود: جمهوری اسلامی ایران از ۲ دهه قبل با سیاست های کلی نظام، سهم انرژی های تجدید پذیر در سبد انرژی را افزایش داده و این سیاست را دنبال می کند.

وی اعلام کرد: از ۷۶ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی در کشور ما، ۱۲ هزار مگاوات به انرژی های تجدید پذیر اختصاص دارد اما انرژی های برق آبی سهم زیادی تا کنون داشته‌اند و در سال‌های اخیر استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر به صورت قابل ملاحظه افزایش دهیم.

وزیر نیرو بیان کرد: در کشور ما ۴۲۰ مگاوات از نیروگاه‌های انرژی‌های تجدید پذیر نوین است که نسبت به ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید حدود ۲.۲ برابر شده، شایان ذکر است در سال جاری  ۶۰۰ مگاوات انرژی تجدید پذیر بهره برداری خواهد شد.

وی خرید تضمینی برق نیروگاه های تجدید پذیر را نشان دهنده عزم دولت دانست و افزود: تمام این فعالیت ها و سرمایه گذاری ها توسط بخش خصوصی انجام می شود و ورود بخش خصوصی را باعث استمرار و ثبات این سیاست ها می دانیم.

چیت چیان اضافه کرد: بخش خصوصی برای تولید تجهیزات مورد نیاز نیز فعالیت‌هایی را آغاز کرده، به گونه ای که ۲۱۰ مگاوات پنل‌های خورشیدی در ایران تولید شده و ظرفیت تولید فتوولتائیک به بیش از ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید که و گام برداشتن در این مسیر باعث توسعه و رونق اقتصادی مناطق می شود.

وی ادامه داد: انرژی های تجدیدپذیر زمینه جلب سرمایه گذاری سایر کشورهاست و کشورهای آلمان، سوئیس، چین و کره جنوبی در این بخش ورود پیدا کرده و در حال سرمایه گذاری در ایران هستند.

چیت چیان عنوان کرد: در سال قبل یک نیروگاه یک مگاوات در کشور داشتیم، اما اکنون شاهد رشد فزاینده تولید این انرژی نو در کشور هستیم.

وی ضمن تشکر از استاندار کرمان، مطرح کرد: استاندار کرمان یک ایده ابتکاری را پیشنهاد داده که در کرمان یک مجموعه توسعه انرژی های تجدید پذیر تحت عنوان شهر آفتاب راه اندازی و سالانه ۲۰۰ مگاوات انرژی در کرمان تولید شود که ما از این ایده استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید