Performancing Metrics

پذیره نویسی اوراق اجاره نفت پارس | اتاق خبر
کد خبر: 39728
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1392 - 21:08

شرکت تامین سرمایه امین، تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق را برعهده دارند که با نرخ سود 20 درصد سالانه به مدت 4 سال هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می شود .

رییس اداره نظارت بازار فرابورس از پذیره نویسی 1040 میلیارد ریال اوراق اجاره شرکت نفت پارس از شنبه 7 اردیبهشت به مدت 7 روز در بازار سوم خبرداد.

به گزارش بازار خبر به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، افسانه اروجی با اعلام این خبر گفت: شرکت واسط مالی آذر به منظور تامین مالی شرکت نفت پارس قصد دارد مبلغ 1040 میلیارد ریال اوراق اجاره به مبلغ اسمی هر ورقه یک میلیون ریال از روز شنبه 7 اردیبهشت به مدت 7 روز در بازار سوم پذیره نویسی کند.

وی در ادامه افزود: خرید اوراق از طریق شبکه کارگزاری فرابورس ایران مستلزم وجود کد سهامداری فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی است و سرمایه گذارانی که کد سهامداری ندارند می توانند با مراجعه به یکی از کارگزاری های فرابورس نسبت به درخواست کد سهامداری اقدام کنند. همچنین کارمزدها و هزینه های پذیره نویسی توسط بانی اوراق پرداخت می شود.

این مقام مسئول با اشاره به ممنوعیت استفاده از کد خرید گروهی"ددد" تصریح کرد: سقف خرید سهامداران حقیقی 100 هزار ورقه و سهامداران حقوقی 500 هزار ورقه تعیین شده است و خرید بیشتر منوط به تایید کارگزار بازارگردان و عامل فروش است.

اروجی خاطر نشان کرد: معاملات دست دوم اوراق ،پس از پایان پذیره نویسی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز می شود و خریداران می توانند با مراجعه به کارگزاران عضو فرابورس اقدام به خرید و فروش کنند.

وی با اشاره به این که اوراق با نام و قابل معامله در فرابورس است توضیح داد: شرکت تامین سرمایه امین، تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق را برعهده دارند که با نرخ سود 20 درصد سالانه به مدت 4 سال هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می شود.

به گفته وی بانک سرمایه و بانک رفاه کارگران ضمانت اوراق را بر عهده دارد، همچنین عامل فروش اوراق کارگزاری امین آوید است.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید