Performancing Metrics

اصفهان در توسعه تجارت الکترونیک عقب است | اتاق خبر
کد خبر: 397434
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1396 - 20:21
مدیر عامل شرکت ملی پست:
مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تجارت الکترونیک موجب کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان و توزیع کنندگان می‌شود، گفت: اصفهان علیرغم پتانسیل‌های بالا در موضوع تجارت الکترونیک از بسیاری از استان‌ها عقب است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حسین مهری امروز (شنبه) در حاشیه مراسم افتتاح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) در استان اصفهان، با بیان اینکه امسال پنج پروژه در اصفهان دنبال می شود، اظهار کرد: سامانه "سیماک" یک ابرپروژه اقتصاد مقاومتی است که باعث شفاف سازی در اقتصاد می شود و امیدواریم به سرعت شاهد اجرای پروژه سیماک در اصفهان باشیم، زیرا موجب کاهش رفت و آمدهای زائد شهروندان شهری و روستایی، جلوگیری از فساد و اعمال سلیقه می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته سامانه "سیماک" در سه استان کشور افتتاح شد و اصفهان، یازدهمین استانی است که امسال این سامانه در آن افتتاح شد، افزود: قبل از این سامانه در بحث املاک باید به ۲۸ سازمان و دستگاه مراجعه می‌کردیم. با افتتاح این سامانه افراد به یکی از دفاتر پستی و یا پیشخوان مراجعه و اطلاعات اولیه خود را ثبت می‌کنند و در ادامه سایر امور در راستای شفاف سازی و سالم سازی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران اضافه کرد: پروژه "جی نف" سال گذشته در پنج شهر از جمله اصفهان پیاده سازی شد و قرار است این برنامه سال جاری در دو شهر کاشان و شاهین شهر نیز اجرایی شود، هم‌چنین اجرای این طرح را در یک هزار روستا در دستور کار قرار دارد و مطابق این برنامه شماره یونیک به هر مکان اختصاص داده می‌شود.

مهری تصریح کرد: چهار میلیون و ۴۰۰ هزار مکان در استان اصفهان در سامانه "جی نف" شامل سه میلیون و ۸۰۰ هزار مکان شهری و ۶۴۰ هزار مکان روستایی شناسایی شده است که بر اساس آن تمام این مکان‌ها دارای آدرس استاندارد می‌شوند.

وی ادامه داد: در سامانه "جی نف" کل اطلاعات مکان شامل کد پستی ۱۰ رقمی، آدرس استاندارد و طول و عرض جغرافیایی بر روی یک پلت فرم قرار می‌گیرد. هم‌چنین در سیستم جی نف ۵۳ میلیون کدپستی در کشور ساماندهی شد که شامل ۴۰ میلیون کدپستی شهری و ۱۲ میلیون کدپستی روستایی است.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم دولتی موفق داشته باشیم چاره‌ای جز شفافیت در تمام امور نداریم، بنابراین نباید در اشتراک‌گذاری اطلاعات خساست به خرج دهیم و باید هوشمندسازی مکان را اجرایی کنیم.

مهری اضافه کرد: اپلیکیشن "پست من" پیک‌های موتوری، وانت بارها و ... است که در اشتغالزایی، راحتی و روانی خدمات بسیار موثر است. تا کنون این اپلیکیشن با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در تهران و کرمان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه تجارت الکترونیک موجب کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان و توزیع کنندگان می‌شود، گفت: اصفهان علیرغم پتانسیل‌های بالا در موضوع تجارت الکترونیک از بسیاری از استان‌ها عقب است، هزینه توزیع، پخش و دلالی در کشور بین ۳۵ تا ۵۰۰ درصد است که با توسعه تجارت الکترونیک هزینه‌های جابجایی به ۱۲ درصد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید