Performancing Metrics

شاخص بورس در کانال اصلاح و حجم معاملات رو به کاهش | اتاق خبر
کد خبر: 397827
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1396 - 20:46
شرایط کلی بورس تهران نشان می‌دهد که شاخص کل روند رو به اصلاح را در پیش گرفته و امروز معاملاتی کم حجم در جریان بود و نمادهایی در گروه پالایشی و نفتی تاثیر کاهنده بر دماسنج بازار داشتند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با ۱۰۱ واحد افت رو به رو شد و به رقم ۸۱ هزار و ۶۶۱ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن ۹۱ واحد پایین رفت و به عدد ۱۷ هزار و ۵۶۲ واحدی رسید. شاخص آزاد شناور نیز پس از ۲۱۴ واحد افت به رقم ۸۹ هزار و ۷۳۳ واحدی رسید و شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۹۹ و ۶۴ واحد افت کرد.

در دومین روز معاملات بورس تهران در این هفته فولاد مبارکه اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، لابراتورسازی دکتر عبیدی هر یک به ترتیب ۳۴، ۲۹ و ۹ واحد تاثیر مثبت روی دماسنج بازار داشتند. در طرف مقابل پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، بانک انصار و پتروشیمی جم به ترتیب با ۲۵، ۱۶، ۱۵ و ۱۰ واحد تاثیر بیشترین نقش کاهنده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند.

در نماد فولاد مبارکه اصفهان که بیشترین تاثیر افزاینده را روی دماسنج بازار داشت ۳۸ درصد عرضه‌ها توسط سهامداران حقیقی و ۶۱.۸ درصد خریدها را حقوقی‌ها برعهده گرفتند. در گروه فلزات اساسی امروز ۵۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در دومین روز معاملات این هفته در گروه فرآورده‌های نفتی کوک و سوخت هسته‌ای شاهد افت قیمت سهام در تمامی شرکت‌ها به جز یک نماد بودیم. به طوری که در این گروه پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر منفی را روی دماسنج بازار گذاشت. در این نماد بیش از ۶۷ درصد از عرضه‌ها را سهامداران حقیقی‌ و ۴۸ درصد از خریدها را حقوقی‌ها انجام دادند.

امروز در گروه خودرو قیمت سهام شرکت‌هایی همچون پارس خودرو و زامیاد که از حجم نسبتا بالایی در دادوستدها برخوردار بودند، چندان تغییری نداشت اما نوسانات آن ها رو به مثبت بود. در عین حال دیگر نمادها روند رو به کاهش را در قیمت پایانی از خود نشان دادند و معدود نماهایی مانند نیرو محرکه، موتورسازان تراکتورسازی ایران و آهنگری تراکتورسازی ایران توانستند از رشد نسبتا بالایی برخوردار باشند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۱۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات آن به رقم ۴۶۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله بالغ شد. همچنین امروز در فرابورس تهران ارزش معاملات به رقم ۹۴ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات به ۲۱۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید. همچنین آیفکس با رشد ۱.۲ واحدی خود تا عدد ۹۲۰.۸ بالا رفت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید