Performancing Metrics

چالش‌های بیطرف در صنعت برق کدام است؟ | اتاق خبر
کد خبر: 397996
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1396 - 18:07
رییس هیات‌مدیره سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق مطرح کرد
رییس هیات‌مدیره سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق بر لزوم کوچک‌سازی وزارت نیرو و توجه به چابک سازی آن تاکید کرد و گفت: در حال حاضر برقراری توازن مالی بین دریافتی و پرداختی معضل اساسی صنعت برق کشور است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد ملاکی با تاکید بر اینکه بیطرف در زمان حضور هشت ساله خود در وزارت نیرو به موفقیت‌های زیادی در زمینه توسعه بخش های مختلف صنعت و برق کشور دست پیدا کرده است، عنوان کرد: امروزه مسئله اصلی برق کشور در قبال تعادل وضعیت مالی شرکت های مرتبط با این صنعت است.

وی با اشاره به اینکه بدهی های سنگینی در این زمینه وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر توازن مالی بین دریافتی و پرداختی معضل اساسی صنعت برق کشور است و باید وزارت نیروی دولت دوازدهم نگاه ویژه ای برای رفع این دغدغه داشته باشد.

این کارشناس و پیشکسوت صنعت برق بر لزوم کوچک سازی وزارت نیرو و توجه به چابک سازی آن تاکید کرد و افزود: باید با توسعه بخش خصوصی گام های جدیدی را در شرکت ها آغاز کنیم و با انتقال تاسیسات به بخش خصوصی بتوانیم سرمایه و منابع مالی مناسبی را برای حمایت و توسعه هر چه بیشتر این صنعت جذب کنیم.

حبیب‌الله بیطرف وزیر نیرو در دولت های اول و دوم دولت اصلاحات بوده است. وی در سال ۱۳۶۵ و در زمانی که دولت با نخست وزیر اداره می‌شد، استاندار یزد بود و در دولت هشتم در ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان عضویت داشت.

بیطرف در سال ۱۳۳۵ در یزد به دنیا آمد و فارغ التحصیل رشته راه و ساختمان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران است.

وی در کارنامه اجرایی خود به جز وزارت نیرو، عناوینی چون عضو رسمی سپاه پاسداران در سال‌های ۱۳۶۴-۱۳۵۹، موسس و مدیر مرکز تحقیقات آب جهاد سازندگی در سال‌های ۱۳۶۵-۱۳۶۴، استاندار یزد در سال‌های ۱۳۶۸-۱۳۶۴، عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران در سال‌های ۱۳۶۹-۱۳۶۸، معاون آموزشی وزارت نیرو در سال‌های ۱۳۷۳-۱۳۶۹ و مجری طرحهای ملی کارون ۳، ۴ و عضو هیات مدیره شرکت آب و نیرو در سال‌های ۱۳۷۶-۱۳۷۳ را دارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید