Performancing Metrics

پالایشی‌ها دماسنج بازار را تقویت کردند | اتاق خبر
کد خبر: 398106
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1396 - 16:52
در معاملات تالار شیشه‌ای رخ داد
در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل با رشد ۲۱۳ واحد در آستانه کانال ۸۲ هزار واحدی قرار گرفت. امروز پالایشی‌ها نقش موثری روی نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشتند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۱۳ واحد رشد کرد و به رقم ۸۱ هزار و ۹۵۴ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۱۰ واحد رشد به عدد ۱۷ هزار و ۶۳۵ واحدی رسید. در عین حال شاخص آزاد شناور با ۲۱۸ واحد افزایش در آستانه کانال ۹۰ هزار واحدی قرار گرفت و شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۸۶ و ۲۶۱ واحد رشد کردند.

پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان به ترتیب با ۴۷، ۴۶، ۳۹ و ۳۴ واحد تاثیر مثبت روی دماسنج بازار سرمایه بیشترین نقش افزاینده را روی شاخص داشتند، اما در طرف مقابل نماد بورس اوراق بهادار تهران، شرکت ارتباطات سیار ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ترتیب با ۹، ۹ و ۷ واحد تاثیر منفی بیشترین نقش کاهنده را روی دماسنج بازار گذاشتند.

امروز در گروه فرآورده‌های نفتی اکثریت نمادها در کانال رشد قرار گرفتند به طوری که نمادهای پرمعامله در این گروه بیشترین تاثیر را روی دماسنج بازار داشتند.

فلزات اساسی نیز امروز نقش سازنده‌ای روی روند افزایشی دماسنج بازار سرمایه داشتند. در این گروه سهام‌های پرمعامله عموما حدود دو درصد در قیمت پایانی رشد کردند، اما در طرف مقابل گروه مخابرات شامل سه نماد شرکت ارتباطات سیار ایران، مخابرات ایران و صکوک اجاره رایتل همگی با کمتر از ۰.۳ درصد افت همراه بودند.

اما خودرویی‌ها امروز عموما با روند کاهشی در قیمت پایانی مواجه بودند و نمادهای زیادی نیز از گروه قند و شکر روند کاهشی را تجربه کردند هرچند که نمادهایی در این گروه بودند که در قیمت پایانی حدود پنج درصد رشد کردند و با صف خرید همراه بودند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۷۳ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۷۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۲ هزار و ۷۹۳ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز با رشد ۱.۳ واحدی مواجه شد و به رقم ۹۲۰ رسید. ارزش معاملات بورس فرابورس ایران رقم ۷۷ میلیارد تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۵۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۷ هزار و ۶۷۸ نوبت داد و ستد بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید