Performancing Metrics

زیتون شهریورماه ارزان می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 398181
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1396 - 09:56
رئیس شورای ملی زیتون با بیان اینکه قیمت زیتون با آغاز فصل برداشت این محصول در ٢٠ الی ٢٥ شهریورماه؛ کاهش می یابد، گفت: عده ای با مطرح کردن بحث کمبود زیتون به دنبال واردات آن هستند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، مهدی عباسی درباره دلایل گرانی زیتون در بازار اظهارداشت: سال گذشته سال ناآور زیتون بود ضمن اینکه هم اکنون ما در آستانه فصل برداشت این محصول قرار داریم.

وی افزود: البته هنوز ذخایر ما به اتمام نرسیده اما معمولاً در این فصل قیمت زیتون بین ۱۵ تا ۲۰ درصد گران می‌شود که امسال هم ۱۵ درصد افزایش نرخ را در این زمینه شاهد بودیم.

رئیس شورای ملی زیتون تصریح کرد: بین ۲۰ الی ۲۵ شهریور ماه که فصل برداشت زیتون آغاز می‌شود قیمت این محصول نیز کاهش خواهد یافت.

عباسی اضافه کرد: عده‌ای با مطرح کردن مباحث مبنی بر کمبود زیتون و افزایش چشمگیر قیمت آن به دنبال واردات این محصول هستند.

وی با تاکید بر اینکه منافع عده‌ای در واردات است، افزود: دغدغه‌های ما نباید از طریق واردات رفع شود بلکه باید از طریق سامان دادن به تولید داخل این دغدغه‌ها را رفع کنیم ما می‌توانیم با مدیریت مناسب باغات زیتون تا حدود زیادی مشکلاتمان را برطرف کنیم.

رئیس شورای ملی زیتون ادامه داد: در بحث روغن زیتون مقداری کمبود داریم که باید از طریق واردات رفع شود اما در زمینه زیتون تقریباً به مرز خودکفایی رسیده‌ایم و نیازی به واردات نیست.

عباسی درباره قاچاق روغن زیتون به کشور نیز گفت: بابرندسازی؛ بحت قاچاق روغن زیتون را می‌توان به طور چشمگیری کاهش داد.

وی درباره وضعیت تولید هم با بیان اینکه نسبت به سال گذشته تولید شرایط بهتری دارد، افزود: هنوز نمی‌توان در این زمینه آمار دقیقی ارائه کرد.

عباسی ادامه داد: امسال خوشبختانه مگس میوه زیتون نیز خسارت زیادی به باغات وارد نکرده و از این لحاظ نیز شرایط خوبی داشتیم؛ دمای بالا فعالیت و رشد این مگس را کند می کند؛  ضمن اینکه وزارت جهاد کشاورزی نیز اقدامات مناسبی را در جهت مقابله با آن انجام داده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید