Performancing Metrics

کارگاه مناقصه میدان آزادگان در تهران برگزار می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 398277
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1396 - 12:01
وزیر نفت خبر داد؛
زنگنه ضمن اعلام خبر حضور تعدادی از مدیران شرکت‌های خارجی برای حضور در کارگاه مناقصه میدان آزادگان گفت: فرآیند برگزاری این مناقصه، هفت یا هشت ماه به طول می‌انجامد که این روند طبیعی است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر؛ بیژن زنگنه با اشاره به این که فرآیند مناقصه میدان آزادگان آغاز شده است، اظهار کرد: میدان آزادگان، میدان بزرگی است، باید طرف‌های خارجی ابتدا پیشنهاد فنی و سپس مالی خود را به ترتیب ارائه دهند تا سرانجام برنده اعلام شود.

وی، افزایش ضریب بازیافت مخازن نفتی و توسعه میدان‌های مشترک را مهمترین اولویت وزارت نفت در چهار سال آینده عنوان کرد و گفت: رسیدن به این اهداف مستلزم جذب منابع و سرمایه خارجی و همچنین فناوری روزآمد دنیاست.

زنگنه با بیان این که برای دستیابی به منابع خارجی و فناوری روزآمد دنیا باید با شرکت‌های درجه یک خارجی همکاری کنیم، تصریح کرد: شرکت‌های ایرانی باید در کنار شرکت‌های خارجی با هدف تولید نفت و گاز بیشتر و جلوگیری از هدر رفت منابع نفتی و ایجاد اشتغال تلاش کنند.

ضرورت نوسازی تاسیسات فرسوده نفت

وزیر نفت ادامه داد: صنعت نفت گرچه در مرحله بهره برداری صنعتی اشتغال‌زا تلقی نمی شود اما در مرحله اجرای طرح‌ها بسیار اشتغال‌زاست و حجم عظیمی از اشتغال را در کشور ایجاد می‌کند که ما به آن نیازمندیم.

وی درباره نوسازی تاسیسات نفتی نیز گفت: بسیاری از تاسیسات نفتی  ۶۰ تا ۷۰ سال عمر دارند که بخش قابل توجهی از آنها مستهلک شده و نیازمند نوسازی هستند و در مواردی نیز به بازسازی نیاز دارد.

زنگنه تصریح کرد: همانطور که از نفت انتظار می‌رود این صنعت در جذب سرمایه‌ خارجی و تحرک در تحول اقتصادی کشور پیشتاز است و به همین دلیل به توجه ویژه نیاز دارد.

وی به دیگر برنامه‌های صنعت نفت اشاره کرد و گفت: تلاش داریم سوختن گازهای همراه نفت را به صفر برسانیم، پایانه جدید نفتی جاسک را در سواحل دریای عمان بسازیم، گازرسانی روستایی در مناطق باقیمانده را به اتمام برسانیم، جهش جدیدی در صنعت پتروشیمی کشور برای جلوگیری از خام فروشی ایجاد کنیم.

وزیر نفت ادامه داد: همچنین می کوشیم در توسعه صنعت پالایش در ابعاد کیفی و کمی قدم برداریم، ساختار صنعت نفت را سرآمد و روزآمد کنیم و برنامه‌های مفصل و ویژه ای برای نیروی انسانی تدارک کنیم.

ساماندهی وضع نیروی انسانی

زنگنه درباره ساماندهی نیروی انسانی در صنعت نفت نیز گفت: در بخش نیروی انسانی با معضل بزرگی روبه‌رو هستیم، زیرا در سال ۸۴ حدود ۱۲۰ هزار نفر نیرو داشتیم اما در سال ۹۲ این تعداد به ۲۲۰ هزار نفر رسید بدون این که کار و ماموریت جدیدی به صنعت نفت اضافه شود.

وی با اشاره به خروج ۲۵ هزار نیروی انسانی از مجموع نیروهای وابسته به وزارت نفت افزود: این تعداد در پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی واگذار شده فعال هستند و از فهرست نیروها خارج شده‌اند، با این حال ساماندهی این حجم نیروی باقیمانده در صنعت نفت کار بسیار دشواری است و جزو اولویت‌های کاری من در این دولت به شمار می‌آید.

وزیر نفت با بیان این که افزون بر توجه به وضع نیروی انسانی، کیفیت نیروها هم باید ارتقا یابد، تصریح کرد: البته ما از کاهش نیرو صحبت نمی کنیم بلکه می‌خواهیم نیروها را ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید