Performancing Metrics

پیشنهاد کاهش ۲۱ درصدی تعرفه واردات گوشت گوساله | اتاق خبر
کد خبر: 398288
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1396 - 17:30
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت اعلام کرد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیشنهاد این وزارتخانه مبنی بر کاهش ۲۱ درصدی تعرفه واردات گوشت گوساله و کاهش این تعرفه از ۲۶ درصد به ۵ درصد خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، یدالله صادقی اظهار کرد: با توجه به بالا رفتن قیمت گوشت گوساله پیشنهاداتی را در این زمینه با وزارت جهاد کشاورزی در میان گذاشته‌ایم تا در صورت پذیرش این وزارتخانه اقدامی در زمینه‌ تعدیل نرخ و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت گوشت انجام گیرد.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صمت در پاسخ به این سوال که آیا به طور حضوری جلسه‌ای در این خصوص برگزار نشده تا درباره‌ نظر و دیدگاه وزارت جهاد نقطه نظری بیان شود، توضیح داد: جلسات مشترک زیادی میان دو وزارتخانه برگزار می‌شود و در حوزه واردات گوشت گوسفندی از آسیای میانه، استرالیا و نیوزلند مذاکرات متعددی صورت گرفته و اکنون تمام فروشگاه‌های تهران گوشت وارداتی با قیمت مصوب سازمان حمایت توزیع می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: در مورد گوشت گوساله نیز پیشنهاداتی را مطرح کرده‌ایم که با اصلاح تعرفه واردات این امکان وجود خواهد داشت که کسری نیاز از طریق واردات تامین شود. به هر صورت با توجه به این که مسوول تنظیم بازار گوشت وزارت جهاد کشاورزی است ما تنها در این زمینه پیشنهاد می‌دهیم و امیدواریم در مجموع تصمیم گیری‌ها و اقدامات به گونه‌ای باشد که به نفع مردم و تولید کنندگان تلقی شود.

تاکنون تامین کسری نیاز کشور به گوشت گوساله عمدتا از طریق واردات گوشت منجمد گوساله از کشور برزیل و گوشت گرم از کشور پاکستان از مسیر استان سیستان و بلوچستان صورت می گرفت. با توجه به شرایط فعلی  تأمین گوشت گوساله علی‌الخصوص توقف تأمین این کالا از مسیر استان سیستان و بلوچستان مهمترین موضوع ترمیم کسری نیاز کشور به گوشت گرم گوساله است. با توجه به قیمت جهانی گوشت گرم گوساله عدم تعدیل تعرفه و تخصیص ارز به معنی عدم توجیه اقتصادی واردات خواهد بود در چنین شرایطی پذیرش پیشنهادکاهش تعرفه واردات با توجه به کافی نبودن تولید داخل می‌تواند از ادامه افزایش نرخ گوشت گوساله جلوگیری کند.

تشدید افزایش تقاضای گوشت گوساله در ماه‌های آتی همزمان با ماههای محرم و صفر و ذی‌الحجه لزوم تصمیم گیری سریع جهت تأمین و عرضه مکفی این کالا را دو چندان می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید