Performancing Metrics

تقویت ۲۳۹ واحدی شاخص بورس | اتاق خبر
کد خبر: 398560
تاریخ انتشار: 7 شهریور 1396 - 14:50
در چهارمین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل رقم ۸۳ هزار و ۲۵۲ واحدی بالا رفت. امروز فلزات اساسی و کانه‌های فلزی با روند رو به رشد در قیمت پایانی مواجه شدند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۴۰ واحد رشد کرد و به رقم ۸۳ هزار و ۲۵۲ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با رشد کمتر از ۳۰ واحدی تا رقم ۱۷ هزار و ۸۶۸ بالا رفت.

شاخص آزاد شناور ۴۳۷ واحد رشد کرد و در تراز ۹۱ هزار و ۷۹۶ واحدی قرار گرفت. شاخص بازار اول نیز با رشد ۲۹۸ واحد در تراز ۵۸ هزار و ۶۸۵ واحدی نشست، اما شاخص بازار دوم ۱۸۵ واحد افت کرد و تا رقم ۱۷۹ هزار و ۵۵۴ واحدی پایین آمد.

نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و معدنی و صنعتی گلگهر هر یک به ترتیب با ۱۳۳، ۱۰۶ و ۶۶ واحد تاثیر مثبت بیشترین نقش افزاینده را روی دماسنج بازار داشتند و در طرف مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد خراسان و بانک ملت به ترتیب با ۴۷، ۳۰ و ۱۹ واحد تاثیر بیشترین نقش کاهنده را روی شاخص اعمال کردند.

فلزی‌ها امروز به جز در دو نماد یک دست رشد کردند. در این گروه ۲۲۴ میلیون سهم به ارزش ۵۰ میلیارد تومان در ۱۸ هزار و ۱۳۵ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت. در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز روند مشابهی در قیمت پایانی سهم‌ها دیده می‌شد. در این گروه ۱۲۸ میلیون سهم به ارزش حدود ۲۵ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

اما روند خودرویی‌ها تا حدودی متفاوت بود و تعداد زیادی از نمادهای این گروه با روند کاهشی در قیمت پایانی مواجه بودند. در این گروه ۱۱۴ میلیون سهم به ارزش ۱۶ میلیارد تومان در ۹۳۴۰ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

قندی‌ها نیز امروز عمدتا با روند کاهشی در قیمت پایانی همراه بودند. در این گروه بیش از هفت میلیون سهم به ارزش سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۳۶۸ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۵۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۴ هزار و ۱۶۵ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز ۳.۹ واحد رشد کرد و به رقم ۹۵۱.۸ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۲۷۶ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۵۱۱ میلیون سهم و ارواق مالی قابل معامله طی ۳۸ هزار نوبت داد و ستد بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید