Performancing Metrics

طرح ویژه دولت برای صنعت پوشاک | اتاق خبر
کد خبر: 398847
تاریخ انتشار: 13 شهریور 1396 - 11:17
معاون وزیر صنعت خبر داد؛
معاون وزیر صنعت با اشاره به جزئیات طرح ویژه دولت برای اشتغال زایی در صنعت پوشاک، از اختصاص ٩٨.٦ میلیارد ریال یارانه سود به ٤ استان کشور خبر داد و گفت: نرخ سود ٩درصد و بازپرداخت ٥ساله است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی که دقایقی دیگر با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت امضا خواهد شد، علی یزدانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این طرح در حوزه اقتصاد مقاومتی است و با توجه به آمار بالای قاچاق در این حوزه، حائز اهمیت است، براین اساس ٦٢٠ کارگاه قرار است ایجاد شده و کار را پیش برند؛ ضمن اینکه شرکت پشتیبان ملی نیز برای اجرای این طرح مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه برای ۹۰ هزار نفر شغل ایجاد خواهد کرد و ٢٥٠٠ میلیارد تومان تزریق خواهد شد، تصریح کرد: طراحی، مد، برش و نیز صادرات و عرضه این تولیدات در این طرح دیده شده است.

یزدانی گفت: یارانه سود در هر استان ٩٨.٦ میلیارد ریال است که متوسط سرمایه گذاری در هر استان نیز، ٦٨٨.٤ میلیارد ریال است که ٩٠ درصد آن تسهیلات بانکی است. 

وی دوره بازپرداخت این تسهیلات را ٥ ساله ذکر و خاطرنشان گفت: نرخ سود ٩ درصد است و سازماندهی در قالب سه لایه شرکت پشتیبان مرکزی، شرکت پشتیبان استانی و کارگاههای روستایی اجرا می شود. بنابراین متوسط ٢٠ کارگاه در هر استان با متوسط اشتغال ٦٦ نفر کار را پیش خواهند برد.

در مراسم امضای این تفاهم نامه که نمایندگان استانداری اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و همدان حضور دارند، حمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه هم طی سخنانی گفت: این تفاهم نامه به تولید و اشتغال پرداخته و عمدتا استان هایی را هدف قرار داده که بیکاری بالایی دارند و البته پوشاک نیز از مزیت های نسبی کشور است که باید احیا شود؛ البته تلاش شده علاوه بر استان های دارای بالاترین بیکاری، استانهایی که مزیت در حوزه پوشاک دارند نیز محور قرار دارند.  

وی افزود: در استانهای کرمانشاه و چهارمحال و اردبیل، شرکتی متناظر مجموعه ای که در مرکز تشکیل شده است، ایجاد خواهد شد و این ٥ شرکت استانی دست کم ٢٠ کارگاه را در مناطق روستایی ایجاد می کند و در نهایت کار بازاریابی و عرصه در بازارهای داخلی و خارجی صورت می گیرد.  

به گفته پورمحمدی، سازمان برنامه و بودجه استانها یارانه لازم را در این رابطه اختصاص خواهد داد؛ ضمن اینکه پیش بینی می شود ١٣٧٠ نفر به صورت مستقیم در هر استان مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید