Performancing Metrics

هیچ کس از گزند حملات در امان نیست! | اتاق خبر
کد خبر: 399658
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1396 - 11:17
به گفته کارشناس امنیت سایبری سیستم‌های گوگل، هم‌اکنون هیچ‌کس در هیچ جایی از جهان از گزند خطرات و حملات سایبری در امان نیست.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به نقل از cnbc، هیثر آدکینز، کارشناس مسائل امنیت سایبری و حفاظت اطلاعات که به مدت ۱۵ سال در گوگل فعالیت می‌کرد، در حاشیه کنفرانس علم و تکنولوژی در سانفرانسیسکو، روز دوشنبه اظهار کرد که دیگر نمی‌توان گفت کسی در معرض خطر حملات سایبری و اینترنتی قرار ندارد. حتی هوش مصنوعی هم نمی تواند از این گونه حملات جلوگیری کند.

وی در ادامه به مخاطبان و کاربرانی که از سیستم‌های عامل رایانه، گوشی همراه و اینترنت استفاده می کنند، پیشنهاد داد که اطلاعات شخصی و محرمانه خود را که معمولا به انتشار و سوءاستفاده از آنها حساس هستند، به هیچ عنوان در فضای مجازی و اینترنتی به اشتراک نگذارند چراکه دیگر به همه ثابت شده است که هیچ شخصی و هیچ سازمانی از حملات سایبری و هک شدن در امان نیست و نخواهد بود.

وی همچنین ادامه داد:"من حتی تمامی پیام‌های خصوصی و عاشقانه‌ای که میان من و همسرم رد و بدل شده بود، را هم حذف کرده‌ام چراکه نسبت به انتشار و سوءاستفاده از آنها حساسیت زیادی دارم. فکر می کنم اگر مردم هم پیش از آنکه تصاویر شخصی خود را در اختیار عموم قرار دهند و در صفحات مجازی به اشتراک بگذارند، چنین فکری کنند، مطمئنا کمتر در معرض هک شدن قرار خواهند گرفت ".

وی در آخر باز هم تاکید کرد که کاربران نباید اطلاعات شخصی و محرمانه خود را از طریق ایمیل برای دیگران ارسال کرده و به اشتراک بگذارند.

آدکینز در مصاحبه‌ای عنوان کرد:"هم اکنون شرکت های بزرگی نظیر اکوئیفاکس هم هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند که  برآورد می شد اطلاعات نزدیک به ۱۴۳ میلیون کاربر در آمریکا مورد سوءاستفاده قرار گرفته است. از آن سو خبرهای دیگری از گوشه و کنار جهان به گوش می رسد که نشان می دهد که حتی سرورهای وزارت دفاع و امور خارجه برخی کشورها نیز مورد این حملات سایبری قرار گرفته اند. وقتی چنین خبرهایی را می شنویم، خیلی راحت می‌توان به درصد بالای آسیب پذیری اطلاعات خودمان پی ببریم. وقتی سازمان های دولتی و شرکت های بزرگ تجاری با خیل عظیمی از متخصصان شبکه و امنیت سایبری، هک می شوند، دیگر چه توقعی می توان داشت که شهروندان عادی بدون آگاهی از مسائل امنیتی هک نشوند؟ ".

شرکت گوگل اعلام کرده است که بالغ بر ۱ میلیارد نفر از سرویس پست الکترونیک این شرکت (جی‌میل) استفاده می کنند.  

نزدیک به دو هفته پیش بود که خبر افشای اطلاعات شخصی و مالی ۱۴۳ میلیون کاربر آمریکایی که از مشتریان یک شرکت گزارش دهنده اعتبار مصرف‌کنندگان در آمریکا بودند، منتشر شد. شرکت اکوئیفاکس، بعنوان یکی از سه آژانس برتر در آمریکاست که در رابطه با اعتبار مصرف کنندگان گزارش می‌دهد، پس از آن اعلام کرد که هکرها به اطلاعات خصوصی کاربران این شرکت دسترسی پیدا کردند و احتمال می‌رود ۱۴۳ میلیون کاربر آمریکایی در معرض سوءاستفاده قرار گرفته باشند.

همانطور که می دانیم در بسیاری از هک های رخ داده، حتی هکری هم وجود نداشته بلکه مجرمان سایبری با بکارگیری فناوری هوش مصنوعی و روبات ها، اقدام به سرقت اطلاعات محرمانه و خصوصی افراد و سازمان های مختلف کرده اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فناوری هوش مصنوعی قادر به مقابله و شناسایی زودهنگام حملات سایبری هست یا خیر، خاطر نشان کرد که نرم افزارهای امنیتی هوش مصنوعی که تاکنون ساخته شده اند، حتی توان مقابله با حملات سایبری که در دهه ۱۹۷۰ میلادی هم رخ می داد را ندارد. چراکه روش و تکنیک شناسایی این نرم افزارها تفاوت چندانی نکرده است و اغلب ورود و خروج خودِ صاحبان صفحات مجازی را می تواند شناسایی کند، نه نفوذ کسی غیر از آنها. دلیل این مساله هم آن است که روبات ها توانایی تشخیص بین خوب و بد (صاحب صفحه مجازی و یا کسی غیر او) را ندارند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، آمار حملات سایبری و هک در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده است و با توجه به اینکه کشورها و سازمان های بسیاری خسارات جبران ناپذیری را متحمل شده اند، تنها کاری که به منظور مقابله و جلوگیری از حملات سایبری می توان انجام داد این است که تا حد امکان از درز و انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی خود در فضای مجازی جلوگیری به عمل بیاوریم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید