Performancing Metrics

معاون شهردار تهران: اجازه ساخت «مال» مزاحم در پایتخت را نمی‌دهیم | اتاق خبر
کد خبر: 399760
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1396 - 09:59
بررسی روند«مال‌سازی» در تهران
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران تاکید کرد: اجازه ساخت «مال»های مزاحم داده نمی‌شود و باید به پیوست های ترافیکی و فرهنگی مجتمع های چند منظوره در پایتخت توجه شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مهدی حجت با اشاره به روند «مال‌سازی» در تهران با بیان اینکه در گذشته میزان فضاهای تجاری در برخی از مناطق تهران کم بود و به همین دلیل برای صرفه اقتصادی بالا برخی افراد به مال سازی روی آوردند، گفت: سود بالای ساخت مجتمع های تجاری سبب شد که شاهد گرایش افراد، بخش خصوصی و برخی سازمان ها و نهادهای دولتی به مال سازی باشیم.

وی با بیان اینکه پس از مدتی به دلیل گرایش به مال سازی شاهد بودیم که استقبال مردمی از این مال ها کاسته شد، تصریح کرد: پس از مدتی تعداد مال ها از ظرفیت شهر فراتر رفت و بسیاری از مغازه‌ها به دلیل عدم استقبال مردمی، خالی ماند!

حجت افزود: با توجه به کاهش سود سرمایه گذاری در حوزه مال سازی، شاهد آن هستیم که دوره اوج گرایش افراد به مجتمع سازی رو به پایان است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سازمانهای مختلف دولتی در عرصه مال‌سازی وارد شدند؟ گفت: هیچ فرقی بین کسانی که به دنبال کسب منافع بیشتر هستند اعم از خصوصی ، دولتی و فردی وجود ندارد؛ اما مسئولیت ما این است که مراقب باشیم که توازن ظرفیت های تجاری،اداری و مسکونی و...در محلات بهم نخورد و این مقوله موجب بی نظمی در زندگی مردم نشود.

حجت با بیان اینکه اجاره نمی دهیم "مالی" در تهران ساخته شود که موجبات آزار و اذیت مردم را فراهم کند، به دوره کم فروغ تمایل به مال سازی در پایتخت اشاره کرد و افزود: با اینکه طرح تفضیلی حدود مجاز ساخت و ساز را مشخص کرده است؛ اما نباید سیاستی اتخاذ شود که تعادل فی ما بین فضاهای تجاری، مسکونی و... بهم خورده و مشکلاتی را در جریان زندگی روزانه مردم ایجاد کند.


انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید