Performancing Metrics

هدفگذاری تولید بیش از ۱۳ میلیون تن گندم در برنامه ششم | اتاق خبر
کد خبر: 399768
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1396 - 12:18
مجری طرح گندم کشور اعلام کرد
مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح گندم کشور از هدف گذاری وزارت جهاد کشاورزی برای تولید بیش از ۱۳میلیون تن گندم در برنامه ششم توسعه خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اسماعیل اسفندیاری پور در همایش کشت پاییزه گندم که در جهادکشاورزی استان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد:برای تولید ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزارتن گندم در برنامه ششم توسعه برای سال زراعی ۱۳۹۷ -۱۳۹۶ هدف‌گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه سطح پوشش مزارع گندم دیم در کشور باید افزایش یابد تصریح کرد: ۴۵درصد اراضی به کشت گندم از نوع دیم و ۶۵ درصد به کشت آبی تعلق دارد.

مجری طرح گندم کشور با اشاره به پیش بینی میزان نیاز کشور به گندم افزود: تا سال ۱۴۰۴، ۱۴میلیارد و ۸۰۰ هزار تن نیاز تولید گندم کشور است.

اسفندیاری پور با اشاره به اینکه در سال زراعی ۱۳۹۰ -۱۳۹۲، ۴ میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم خریداری شده است اظهار کرد: متوسط چهار ساله خرید گندم مازاد بر مصرف ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برای تامین آرد خبازی نانوایان در حدود  ۸.۵ میلیون تن آرد نیازمندیم، خاطر نشان کرد: رویکرد جهادکشاورزی صادرات گندم نبوده، بلکه تامین نیاز داخلی است.

وی در خصوص تولید بذر گندم نیز گفت:میزان تولید بذر گندم در کشور از ۲۹۰ هزار تن در سال ۹۲ به ۴۶۸ هزار تن بذر ناخالص افزایش یافته است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید