Performancing Metrics

شروع روند اصلاحی در شاخص بورس | اتاق خبر
کد خبر: 399837
تاریخ انتشار: 1 مهر 1396 - 16:41
در معاملات تالار شیشه ای رخ داد
پس از چند روز پیاپی رشد در شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز فعالان بازار سرمایه شاهد افت ۳۳ واحدی دماسنج بازار سرمایه بودند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با ۳۳ واحد افت تا رقم ۸۵ هزار و ۷۹۸ واحدی پایین رفت. همچنین شاخص کل هم وزن با رشد ۱۴ واحدی همراه شد و به رقم ۱۷ هزار و ۹۶۵ رسید.

شاخص آزاد شناور نیز با افت ۷۳ واحدی روبه‌رو شد و تا رقم ۹۳ هزار و ۴۹۴ واحدی پایین رفت. علاوه بر این شاخص بازار اول ۵۱ واحد افت و شاخص بازار دوم ۸۱ واحد رشد کرد.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر کاهنده را روی دماسنج بازار داشتند و گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پردیس و ایران خودرو بیشترین تاثیر افزاینده را روی دماسنج بازار داشتند. امروز در گروه خودرو ۲۰۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۵ میلیارد تومان در ۱۵ هزار و ۳۹۶ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت. در این گروه سه نماد همچون ایران خودرو دیزل، ایران خودرو و کمک فنر ایندامین حدود چهار درصد در قیمت پایانی رشد کردند. این رشد بیشترین افزایش قیمت در گروه خودرو در طی معاملات امروز بود.

در گروه فلزات اساسی نیز ۶۴ میلیون سهم به ارزش ۱۴ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. در این گروه شاهد افت قیمت در اکثریت سهم‌ها بودیم. امروز در بازار معاملات عمده بورس بیش از ۶۸۳ میلیون سهم به ارزش بیشتر از ۸۵ میلیارد تومان تنها در یک معامله در نماد بانک ملت صورت پذیرفت و این داد و ستد عنوان بیشترین حجم معامله امروز را به خود اختصاص داد. از دیگر معامله عمده امروز می‌توان به داد و ستدی در نماد نیرو محرکه به حجم ۳۱۰ میلیون سهم و به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان اشاره کرد که این معامله عنوان بیشترین ارزش معامله را از آن خود کرد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۴۰۳ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۰۴ هزار و ۲۱۴ نوبت بود.

آیفکس نیز امروز با رشد ۵.۷ واحد روبه‌رو شد و تا رقم ۹۶۳ واحدی بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس تهران به رقم ۴۱۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱۳۶ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید