Performancing Metrics

دریافت مالیات بر ارزش افزوده از بیمه تکمیلی درمان منتفی شد | اتاق خبر
کد خبر: 399867
تاریخ انتشار: 4 مهر 1396 - 20:04
با رای دیوان عدالت اداری؛
رئیس سازمان امور مالیاتی رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری درباره ابطال دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خدمات بیمه درمان و تکمیل درمان را برای اجرا ابلاغ کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، در متن بخشنامه سیدکامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی آمده است: به پیوست تصویر رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری موضوع دادنامه شماره ۴۳۲ مورخ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ مبنی بر ابطال قسمتی از بخشنامه ۹۲۵۳ مورخ نهم مهرماه ۱۳۹۰ سازمان امور مالیاتی کشور، بدین مضمون: «نظر به اینکه در سطر آخر بخشنامه مورد اعتراض، پرداخت خدمات بیمه درمان و تکمیل درمان از معافیت بند ۹ ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده خارج شده است، بنابراین این قسمت از بخشنامه مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می شود.

اعضاء هیات عمومی دیوان عدالت اداری با اعمال ماده ۱۳ قانون اخیر الذکر و تسری ابطال بخشنامه به زمان تصویب آن فقط نسبت به پرداخت کنندگان مستقیم مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.» جهت اطلاع و بهره برداری ارسال می شود.

در بخشنامه تقوی نژاد تاکید شده است که مفاد دادنامه مزبور صرفا در خصوص خدمات بیمه درمان و تکمیل درمان حاکم بوده و قابل تسری به سایر بیمه ها نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید