Performancing Metrics

تماس و پیامک در طول پرواز چند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 399875
تاریخ انتشار: 4 مهر 1396 - 22:23
اگرچه بخش اعظم استفاده از سرویس رومینگ بین‌المللی، مختص حضور در کشورهای خارجی است، اما گاهی ممکن است در شرایط اضطرار و پیش از رسیدن به مقصد سفر، در طول پرواز به برقراری ارتباط نیازمند شوید؛ در آن صورت می‌توانید ازرومینگ پرواز اپراتورهای همراه استفاده کنید

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، برقراری تماس و ارسال پیامک در کشورهای خارجی با استفاده از سیم‌کارت‌های وطنی و سرویس رومینگ امکان‌پذیر است، اما یکی دیگر از موارد استفاده از رومینگ، در طول پرواز است؛ زمانی که هواپیما برخاسته و شما هنوز به مقصد مورد خود نرسیده‌اید. در چنین شرایطی نیز اپراتورهای همراه تعرفه‌های مختلفی را برای تماس، پیامک و دیتای اینترنت در نظر گرفته‌اند.

تعرفه‌های رومینگ در پرواز همراه اول

مشترکان همراه اول می‌توانند در طول پرواز (پس از برخاستن هواپیما و پیش از نشستن آن) از خدمات تلفن همراه خود شامل مکالمه، پیامک و دیتا استفاده کنند. برای استفاده از این سرویس ویژه، کافیست سرویس رومینگ خود را روشن و شبکه On Air را جست‌وجو کنند تا از خدمات مذکور بهره‌مند شوند.

تعرفه مکالمه در همراه اول به ازای هر دقیقه ۸۵۰۰ تومان، تعرفه پیامک ۳۵۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت، ۶۰ هزار تومان است. البته در حال حاضر امکان دریافت تماس در طول پرواز وجود ندارد.

تعرفه‌های رومینگ در پرواز ایرانسل

مشترکان ایرانسل نیز می‌توانند در طول پرواز از خدمات تلفن همراه خود شامل مکالمه، پیامک و حتی اینترنت همراه استفاده کنند. برای استفاده از این سرویس، کافیست سرویس رومینگ را پیش از خروج از کشور فعال کرده و بدین‌ترتیب پس از برخاستن هواپیما تنها با روشن کردن گوشی، از خدمات مذکور بهره‌مند شوند.

هزینه استفاده از خدمات تلفن همراه در طول پرواز برای اپراتور ایرانسل، به ازای هر دقیقه مکالمه ۹۰۰۰ تومان، هر پیامک ۳۰۰۰ تومان و اینترنت به ازای هر مگابایت ۷۰ هزار تومان است. همچنین امکان دریافت تماس در طول پرواز وجود ندارد.

تعرفه‌های رومینگ در پرواز رایتل

همچنین مشترکین رایتل می‌توانند در سفرهای هوایی و در طول پرواز (پس از برخاستن هواپیما و پیش از نشستن آن) از کلیه خدمات رایتل شامل تماس، پیامک و اینترنت همراه بهره‌مند شوند. البته روشن کردن گوشی در حالت رومینگ هزینه‌ای نخواهد داشت و امکان دریافت تماس در طول پرواز وجود ندارد.

هنگام استفاده از سرویس رومینگ پرواز رایتل، هزینه تماس بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود، درواقع برای تماس‌های کمتر از ۶۰ ثانیه نیز، هزینه یک دقیقه تماس محاسبه در نظر گرفته می‌شود و مبنای محاسبه هزینه اینترنت هر ۵۰ کیلو بایت است. تماس‌ها با رومینگ پرواز در رایتل، به ازای هر دقیقه ۸۵۰۰ تومان، ارسال پیامک ۳۰۰۰ تومان و اینترنت به ازای هر مگابایت، ۶۵ هزار تومان هزینه دارد.

از نکاتی که باید به آن توجه داشت، این است که استفاده از سرویس رومینگ پرواز برای هر یک از اپراتورها، تنها در صورت سفر با برخی از خطوط هواپیمایی امکان‌پذیر است و تمامی خطوط هوایی از این سرویس پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین لازم است پیش از اینکه سرویس رومینگ پرواز را برای گوشی خوب فعال کنید، به خطوط هواپیمایی که اپراتورتان از این سرویس پشتیبانی می‌کند توجه داشته باشید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید