Performancing Metrics

بهبود کیفیت هوای تهران نتیجه توزیع سوخت استاندارد است | اتاق خبر
کد خبر: 399940
تاریخ انتشار: 6 مهر 1396 - 00:22
یک مقام مسوول اعلام کرد؛
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت:کیفیت سوخت توزیعی در شهر تهران، مطابق با معیارها و شاخص‌های استاندارد بوده و هیچگونه مشکلی ندارد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر؛ محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، با بیان این‌که کیفیت سوخت مصرفی در کلان‌شهر تهران به صورت مستمر از طریق سازمان استاندارد بررسی و کنترل می‌شود، گفت: بر اساس نتایج بررسی‌های علمی، سوخت مصرفی شهر تهران هیچ مشکلی ندارد.

وی افزود: بر اساس اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران و اداره کل استاندارد، سوخت توزیعی از جمله بنزین در شهر تهران استاندارد بوده و هیچگونه مشکلی به لحاظ آلایندگی‌های زیست محیطی ندارد.   بر اساس نمونه‌برداری‌های مستمر کارشناسان استاندارد استان تهران از جایگاه‌های توزیع سوخت، بنزین و گازوئیل مصرفی در پایتخت در حد استاندارد است و مشکلی ندارند، از سوی دیگر روند بهبود شرایط کیفی هوای شهر تهران از سال ۹۲ تاکنون به خوبی نشان دهنده بهبود کیفی سوخت توزیعی در پایتخت است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در سال ۹۲ هوای شهر تهران در حدود ۴۴ درصد از کل روزهای سال ناسالم بود که این میزان اکنون به ۲۴ درصد کاهش یافته است، همچنین میزان گوگرد موجود در گازوئیل توزیعی شهر تهران در چند سال گذشته حدود ۸۰۰۰ppm بود که این میزان امروز با ارتقای سطح کیفی گازوئیل مصرفی به حد استاندارد رسیده است.

وی عنوان کرد: در تمامی نمونه گیری‌های انجام شده، سوخت توزیعی در جایگاه‌های شهر تهران، میزان گوگرد و بنزن سوخت توزیعی (بنزین و گازوئیل) برابر حد استاندارد و حتی کمتر از آن نیز بوده است.

تابستان امسال با ۸۱ روز هوای سالم و ۱۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس گذشت تا بهترین تابستان سه سال اخیر از نظر کیفیت هوا ثبت شود.

لیلا نظری، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز در این مورد اعلام کرد: نتایج مقایسه کیفیت هوای سه سال اخیر پایتخت نشان می‌دهد آلاینده‌های جوی در تابستان امسال کمتر از سال‌های ۹۴ و ۹۵ در آسمان تهران مجال انتشار یافتند.

کلان‌شهر تهران از ابتدای امسال تا امروز (چهارشنبه، پنجم مهرماه) ۹ روز هوای پاک، ۱۶۰ روز هوای سالم و ۲۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید