Performancing Metrics

آسمان بیشترین، معراج کمترین تاخیر پروازی | اتاق خبر
کد خبر: 400466
تاریخ انتشار: 17 مهر 1396 - 12:19
پرواز فرودگاه مهرآباد در شهریور
سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده در شهریورماه سال جاری ۶۲۶۱ پرواز داخلی در فرودگاه مهرآباد تهران انجام شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، طبق این آمار شرکت هواپیمایی آسمان با ثبت ۱۰۲۰ پرواز بیشترین تعداد پرواز را به خود اختصاص داده و پس از آن شرکت‌های ماهان با ۷۲۰، زاگرس با ۶۳۷، ایران ایر با ۶۱۱ و آتا با ۶۰۵ پرواز قرار گرفتند.

در حوزه تاخیرهای پروازی از نظر درصد شرکت‌های غیردولتی در بعضی از ایرلاین‌ها عملکرد چندان مثبتی را به خود ندادند. براین اساس شرکت هواپیمایی اترک از ۷۸ پرواز خود در شهریورماه تنها در ۲۲ پرواز معادل ۲۸ درصد از برنامه‌های پروازی به موقع پرواز کرده و در ۷۲ درصد از برنامه‌ها تاخیر داشته است.

شرکت هواپیمایی زاگرس در طول برنامه‌های پروازی شهریورماه با ثبت ۳۸۶ پرواز تاخیری ۶۱ درصد از برنامه‌های خود را به موقع انجام نداده است.

از نظر تعداد پروازهای تاخیری همچنان شرکت هواپیمایی آسمان صدرنشین است. این شرکت در ۳۳ درصد از پروازهای خود به موقع حرکت کرده و در ۶۷ درصد معادل ۶۸۳ برنامه پروازی تاخیر داشته است. پس از آن شرکت‌های زاگرس با ۳۸۶، ایران ایر با ۳۵۸، آتاایر با ۳۱۱ و کاسپین با ۲۷۵ تاخیر از این منظر رکوردار بودند.

از نظر کمترین تعداد تاخیر در پرواز نیز شرکت پویاایر که تنها ۱۰ برنامه پروازی را در شهریورماه انجام داده، شش تاخیر به ثبت رسانده است و شرکت معراج بهترین عملکرد را در این حوزه به خود اختصاص داده تا جایی که از ۷۷ برنامه پروازی در نظر گرفته شده در ۷۱ پرواز معادل ۹۲ درصد پروازهای به موقع داشته است.

از نظر تعداد پروازهای به موقع شرکت هواپیمایی ماهان با ثبت ۴۹۰ پرواز بهترین آمار را داشته و پس از آن آسمان با ۳۳۷، آتاایر با ۲۹۴، قشم ایر با ۲۶۵ و ایران‌ ایر با ۲۵۳ پرواز قرار گرفتند.

از نظر درصد پروازهای به موقع پس از معراج، شرکت هواپیمایی ساها با ۸۶ درصد، شرکت هواپیمایی ماهان با ۶۸ درصد و شرکت هواپیمایی سپهران با ۵۴ درصد پروازهای به موقع بهترین عملکرد را در بهترین ایرلاین‌های داخلی در فرودگاه مهرآباد داشته اند.

ماه قبل فرودگاه مهرآباد میزبان ۶۱۶۰ پرواز بود که آمارهای شهریورماه حاکی از رشد محدود پروازها در سومین ماه تابستان دارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید