Performancing Metrics

خرید تضمینی چای از ۹۷ هزار تن گذشت | اتاق خبر
کد خبر: 400716
تاریخ انتشار: 22 مهر 1396 - 18:22
رییس سازمان چای خبر داد
رییس سازمان چای از پرداخت حدود ۷۰ درصدی مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۹۷ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده که حدود ۱۲۳ میلیارد تومان به حساب آنها واریز شده و ما بقی آن نیز به زودی تامین و پرداخت می شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد ولی روزبهان اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت برگ سبز چای تاکنون بیش از ۹۷ هزار تن از این محصول به ارزش ۱۸۴ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است که حدود ۷۰ درصد آن معادل ۱۲۳ میلیارد تومان به حساب آنان واریز شده و مابقی آن با تامین اعتبار پرداخت می شود.

وی افزود: با ادامه یافتن این شرایط میزان تولید برگ سبز چای در سال جاری به بیش از ۱۰۰ هزار خواهد رسید و همین میزان طی هشت سال اخیر (به غیر از سال گذشته) بی سابقه بوده که میزان تولید چای خشک به ۲۳ هزار تن می رسد.

رییس سازمان چای ادامه داد: در سال ۱۳۹۴ معادل ۸۷ هزار تن برگ سبز چای تولید و برداشت شد اما در سال گذشته با توجه به اقدامات صورت گرفته و شرایط جوی بی سابقه‌ای که وجود داشت میزان تولید این محصول به ۱۳۹ هزار تن رسید که ۶۰ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت و رشد بی سابقه ای در سال‌های اخیر در زمینه تولید چای رقم خورد اما امسال با توجه به شرایط اقلیمی به وجود آمده نمی توان و رکوردشکنی بی سابقه انتظار چنین تولیدی را داشت اما میزان آن از سال ۱۳۹۴ و سال های قبل از آن بیشتر می شود.

روزبهان تاکید کرد: با توجه به نیاز داخلی کشور به چای خشک و میزان تولید حدود ۱۰۰ هزار تنی این محصول  برگ سبز چای، باقیمانده این نیاز باید از منابع خارجی تامین شود که البته تمهیداتی در راستای جلوگیری از واردات غیر قانونی  و قاچاق این محصول اندیشیده شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید