Performancing Metrics

واردات ۸ میلیون دلاری شیرخشک | اتاق خبر
کد خبر: 400879
تاریخ انتشار: 26 مهر 1396 - 09:45
ایران در نیمه نخست سال جاری بیش از هشت میلیون دلار شیرخشک وارد کرده است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران از تجارت خارجی در شش ماهه نخست سال جاری ۱۲۸۰ تن انواع شیر خشک از شش کشور دنیا به ایران وارد شده است که ارزش این حجم از واردات به بیش از هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تن می‌رسد.

شیرخشک‌های وارداتی به ایران در دو دسته شیرخشک اطفال در بسته‌بندی‌های وزنی مختلف و شیرخشک صنعتی از شش کشور آلمان، سوییس، دانمارک، هلند، امارات و ترکیه وارد کشور شده است.

بیشترین میزان واردات شیرخشک ایران از ترکیه بوده که در شش ماهه سال جاری بیش از ۳۱۳ تن شیرخشک اطفال به ارزش چهار میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به ایران وارد شده است.

به ترتیب قیمت هر کیلو شیر خشک اطفال وارداتی از ترکیه با احتساب دلار ۳۷۰۰ تومانی حدود ۵۰ هزار تومان است.

در عین حال قیمت شیرخشک‌های اطفال وارداتی از امارات کمی پایین‌تر از نوع ترکیه‌ای آن است و در حدود ۴۷ هزار تومان بوده، به طوریکه در شش ماهه نخست سال جاری ۷۶۸ تن شیرخشک اطفال به ارزش یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از امارات به ایران وارد شده است.

اما در همین مدت دو میلیون دلار شیرخشک صنعتی نیز از امارات به ایران وارد شده که قیمت این نوع از شیرخشک بسیار پایین‌تر از شیرخشک اطفال است و در حدود ۱۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم وارد شده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید