Performancing Metrics

ممنوعیت صادرات دام سبک ادامه دارد | اتاق خبر
کد خبر: 400887
تاریخ انتشار: 26 مهر 1396 - 11:02
تازه‌ترین آمار صادرات گاو و گوسفند در سال ۹۶
ایران در شش ماهه نخست سال جاری بیش از هفت میلیون دلار انواع گاو و گوسفند صادر کرده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران از تجارت خارجی ایران در شش ماهه نخست سال جاری، ۱۳۳۳ تن انواع گاو به ارزش بیش از چهار میلیون دلار از ایران به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات انواع گاو به چهار کشور افغانستان، ترکمنستان، عراق و کویت انجام شده که در این میان عراق با حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بیشترین میزان واردات گاو از ایران را به خود اختصاص داده است. همچنین در همین مدت حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار گوسفند زنده به جز گوسفند مولد نژاد خالص از ایران صادر شده است.

صادرات گوسفند زنده در این مدت تنها به کشور عمان و با وزن ۶۴۲ تن بوده است. این در حالی است که بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار داخلی و در جهت تامین گوشت گوسفند موردنیاز کشور، صادرات دام سبک زنده از سال گذشته ممنوع شده و این ممنوعیت کماکان ادامه دارد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد این میزان از صادرات، مربوط به محموله‌هایی بوده که پیش از ممنوعیت صادرات ثبت سفارش شده بودند.

کاهش محسوس صادرات دام سبک زنده ایران در حالی با کاهش چشم‌گیری همراه بوده که به گفته رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده ایران و شورای تامین دام کشور در سال ۱۳۹۳ یک میلیون و ۴۵۲ هزار راس، در سال ۱۳۹۴، یک میلیون و ۲۳۲ هزار راس و در ۹ ماهه سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۳۶۲ هزار راس دام سبک به ارزش ۳۷۵ میلیون دلار صادر شده است.

پیش از این، دام زنده ایران به طور مستقیم به کشورهای عمان، قطر و امارات و به صورت غیرمستقیم به کشورهای بحرین و عربستان صادر می‌شده است که در حال حاضر این صادرات تنها به عمان انجام شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید