Performancing Metrics

بیشتر فارغ التحصیلان دنبال استخدام دولتی هستند | اتاق خبر
کد خبر: 400996
تاریخ انتشار: 28 مهر 1396 - 17:11
معاون وزیر تعاون با بیان اینکه سالانه یک میلیون نفر به بازار کار اضافه می‌شوند، تاسیس تعاونی‌های دانشجویی را بهترین بستر برای ساماندهی فارغ‌التحصیلان جویای کار دانست.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سید حمید کلانتری اظهار کرد: فرهنگ کار جمعی باید از دوران کودکی و مدرسه آموزش داده شود و در دانشگاه‌ها ادامه یابد تا فارغ التحصیلان دانشگاهی در دوران دانشجویی با فضای کسب و کار و خرید و فروش آشنا شوند.

به گفته وی در حالی که بسیاری از فارغ التحصیلان به دنبال استخدام دولتی هستند، درصد اندکی از فارغ التحصیلان وارد عرصه‌های کارآفرینی می‌شوند.

معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعاونی‌ها می‌توانند مقدمه حضور تحصیلکردگان در بازار کار باشند، پیشنهاد کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی به تاسیس تعاونی‌های دانشجویی بپردازند و با حمایت وزارت تعاون، وارد فضای کسب و کار شوند.

کلانتری در ادامه از فعالیت ۳۸۰ تعاونی مرزنشین در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱.۵ میلیون نفر عضو تعاونی‌های مرزنشین هستند که در قالب ۳۸۰ تعاونی فعالیت می‌کنند و حدود شش میلیون نفر نیز زیر مجموعه آنها قرار دارند که اگر حمایت شوند ضمن کاهش فقر و توسعه اشتغال در مناطق مرزی، زمینه صادرات آنها را فراهم می‌کند.

به گفته وی، فقر در مناطق مرزی و شهرهای محروم بیش از سایر نقاط است و وجود تعاونی‌های مرزنشین می‌تواند بهترین الگو برای بهبود معیشت مردم این مناطق و اقتصاد ساکنان مرزها باشد.

معاون وزیر تعاون همچنین بر ضرورت تسهیل شرایط گمرکی، مالیاتی و واردات و صادرات تعاونی‌های مرزنشینان به منظور مقابله با پدیده قاچاق تاکید کرد.

کلانتری همچنین مهارت آموزی را از ضروریات جامعه دانست و گفت: در بحث مهارت آموزی باید به شکلی عمل کنیم که فارغ التحصیلان، محیط کسب و کار را به خوبی بشناسند و بعد از فراغت از تحصیل با کمترین اتلاف وقتی وارد بازار کار شوند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید