Performancing Metrics

کسر هزینه قبوض تلفن به صورت اتوماتیک | اتاق خبر
کد خبر: 401005
تاریخ انتشار: 28 مهر 1396 - 18:59
معاون شرکت مخابرات ایران گفته که مخابرات قصد دارد سرویس پرداخت قبوض تلفن را به سمتی ببرد که با توافق با بانک، قبض تلفن مشترکان بدون دریافت صورت حساب، به صورت اتوماتیک از حساب بانکی‌شان پرداخت شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به گفته مسوولان مخابرات، 70 درصد مکالمات تلفن ثابت در ایران زیر یک دقیقه است و با توجه به تعرفه‌گذاری صورت گرفته برای تلفن، در این بخش گرانی اتفاق نیفتاده است.

اما از سوی دیگر در این باره از سوی مسوولان مربوطه بر لزوم اصلاح نظام تعرفه‌گذاری در خدمات ارتباطی تاکید و اعلام شده که باید متناسب با تورم و سود منطقی اپراتور آبونمانی برای تلفن ثابت در نظر گرفته شود همچنین در حوزه اینترنت مشترکین باید با پرداخت هزینه ثابت از خدمات مختلف بهره ببرند.

درباره دلایل این امر هم اینگونه اعلام شده که با توجه به اینکه شیوه استفاده مردم از ارتباطات و همچنین رشد فناوری در طول این سال‌ها تغییر کرده، نظام تعرفه‌گذاری تلفن ثابت، همراه و ADSL نیز باید تغییر کند. اگر بنا باشد اقدام به تعرفه‌گذاری بر اساس دقیقه و پالس و فاصله باشد، پاسخگو نیست.

اما طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قبوض تلفن ثابت مشترکان اعتباری در صورتی که در طی دو دوره به 20 هزار تومان و برای مشترکان دائمی به 30 هزار تومان برسد، مخابرات مجاز به قطع ارتباط مشترک خواهد بود، اما فعلا مخابرات تصمیمی برای قطع ارتباط مشترکان با این میزان بدهی، ندارد.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران در این باره با اشاره به هزینه 4.5 تومانی هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت در کشور، گفته است این در حالی است که در مکالمات تلفن همراه، کاربر به ازای هر دقیقه به طور متوسط 60 تومان می‌پردازد و مدت زمان بیشتری نیز مکالمه می‌کند.

بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، وی از برنامه‌ریزی برای حذف قبوض کاغذی ظرف هشت ماه آینده خبر داد و افزوده است: به زودی اعلام صورت حساب قبوض تلفن ثابت، با هدف اطلاع رسانی به مشترکان، به صورت یک ماهه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید