Performancing Metrics

صادرات سنگ آهن ایران ۱.۵ برابر شد | اتاق خبر
کد خبر: 401083
تاریخ انتشار: 30 مهر 1396 - 17:15
بر اساس آمار گمرک در 6 ماه نخست امسال
صادرات سنگ آهن ایران در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۴ درصد افزایش داشته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی ایران در نیمه نخست سال جاری هشت میلیون و ۶۹۰ هزار تن سنگ آهن هماتیت دانه بندی با خلوص آهن بیش از ۴۰ درصد به هم فشرده نشده از کشور صادر شده است.

بر این اساس ارزش مجموع سنگ آهن صادراتی در این مدت به ۴۹۱ میلیون و ۸۲۰ هزار دلار می‌رسد. به این ترتیب صادرات سنگ آهن در این مدت ۱۴.۸ درصد از وزن و ۲.۳۲ درصد از کل ارزش صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، میزان صادرات سنگ آهن ایران هشت میلیون و ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۳۱۹ میلیون و ۲۵۳ هزار دلار بوده است. در همین مدت صادرات سنگ آهن ۱۳.۲۲ درصد از ارزش وزنی و ۱.۵ درصد از ارزش دلاری صادرات ایران را به خود اختصاص داده بود.

مقایسه میزان صادرات سنگ آهن در این دو مدت، نشان دهنده افزایش هفت درصدی صادرات سنگ آهن هماتیت دانه بندی با درجه خلوص بیش از ۴۰ درصد از لحاظ وزنی و افزایش ۵۴ درصدی صادرات ایران ماده معدنی از لحاظ ارزش دلاری است.

سنگ آهن ایران در این مدت به کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، اسلوونی، افغانستان، آلمان، امارات، ترکمنستان، ترکیه، چین، عراق و هند صادر شده که از مجموع حدود ۴۹۲ میلیون دلار سنگ آهن صادراتی، بیش از ۴۷۶ میلیون دلار آن به چین صادر شده است.

این در حالی است که در همین مدت ۳۵۲ هزار تن سنگ آهن هماتیت دانه بندی با درجه خلوص کمتر از ۴۰ درصد نیز صادر شده که ارزش صادراتی آن تنها هفت میلیون و ۳۰۰ هزار دلار است.

انتهای پیام

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید