Performancing Metrics

گرانترین و ارزانترین خودروهای وارداتی | اتاق خبر
کد خبر: 401133
تاریخ انتشار: 1 آبان 1396 - 18:34
گمرک ایران اعلام کرد؛
گمرک ایران گرانترین و ارزانترین خودروهای وارداتی در ۶ ماه گذشته را اعلام کرد که خودروی پورشه ماکان مدل ۲۰۱۷ گرانترین خودروی وارداتی در نیمه اول سال‌جاری بوده است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، خودروی پورشه ماکان مدل ۲۰۱۷ گرانترین خودروی وارداتی در نیمه اول سال جاری بوده است. در این مدت یک دستگاه خودروی پورشه ماکان ۲۰۱۷ از کشورامارات و از طریق گمرک شهید باهنر به ایران وارد شده که گرانترین خودروی وارداتی بود.

ارزش دلاری که در گمرک برای این خودرو قیمت گذاری شد و لقب گرانترین خودروی وارد شده را در ۶ ماهه اول سال جاری به خود اختصاص داد به ارزش ۱۰۱ هزار و ۷۶۲ دلار و ارزش ریالی آن ۳ میلیارد و ۳۰۱ میلیون و ۵۷۱ هزار ریال است که بر مبنای این قیمت حقوق و عوارض گمرکی از این خودرو دریافت شده است. این خودرو بنزینی ۴ سیلندر، ۱۹۸۴ سی سی، دنده اتومات با سقف کشویی و تودوزی چرم است.

خودروی سواری چانگان مدل نیوبنی تیپ ۵MT ساخت چین هم ارزانترین خودروی وارداتی به کشور در مدت یاد شده بود. ارزش دلاری ارزانترین خودروی وارداتی که از کشور چین و از طریق منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان وارد کشور شده ۵ هزار و ۶۶۳ دلار و ارزش ریالی آن ۱۸۳  میلیون و ۷۶۲ هزار و ۷۹۲ ریال بوده و بر مبنای ارزش گمرکی یاد شده حقوق و عوارض گمرکی از این خودرو دریافت شده است.

 با پیاده سازی سامانه جامع گمرکی و الکترونیکی شدن تشریفات ترخیص تمامی کالاها ارتباط گمرک ایران با ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی الکترونیکی شده و پس از اخذ مجوز ثبت سفارش انواع خودرو با در نظر گرفتن مجوزهای ورود شامل استاندارد، نمایندگی رسمی و دیگر مجوزهای مرتبط با واردات خودرو اطلاعات ثبت سفارش به تفکیک شماره شاسی خودروهای وارداتی به صورت الکترونیکی در پنجره واحد تجارت فرامرزی قرار می گیرد.

در زمان ترخیص خودرو تمامی مشخصات هر دستگاه خودرو شامل نوع خودرو، نشان تجاری، تیپ، سال ساخت، مدل ساخت، کشور سازنده، تعداد سیلندر، حجم موتور، تعداد محور، تعداد چرخ، تعداد درب، رنگ، شماره شاسی، شماره موتور و نوع سوخت (بنزینی، دیزل، نیمه دیزل، گازسوز، دوگانه سوز یا هیبریدی) تطبیق داده می شود.  

همچنین با کمک گمرک الکترونیک، گواهی های ترخیص خودرو نیز به صورت الکترونیکی جهت شماره گذاری خودرو در اختیار مرکز شماره گذاری خودرو قرار می گیرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید