Performancing Metrics

چهار درصد از ذخیره روی جهان در معدن مهدی‌آباد یزد است | اتاق خبر
کد خبر: 402106
تاریخ انتشار: 22 آبان 1396 - 18:52
کرباسیان:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر چهار درصد ذخیره روی جهان در معدن مهدی‌آباد یزد است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مهدی کرباسیان - رییس هیات عامل ایمیدرو امروز در حاشیه تجلیل از صادرکنندگان برتر استان زنجان، اظهار کرد: استان زنجان یک استان معدنی بوده و معادن غنی همچون معدن انگوران را دارد و یکی از نگرانی‌هایی که برای این معدن وجود داشت این بود که در ۱۰ سال آتی با همین میزان برداشت این معدن به مشکلاتی دچار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر چهار درصد ذخیره روی جهان در معدن مهدی‌آباد است و سال گذشته یک کنسرسیوم بخش خصوصی برای این معدن تشکیل شده و امیدواریم در اواخر سال آینده با تکمیل فعالیت این معدن، مشکلاتی که در رابطه ذخایر برای سال‌های آتی وجود نداشته باشد و برای معدن انگوران نیز در ماه‌های آتی متخصصی خارجی برای بازدید خواهند آمد.

وی افزود: با توجه به آمارهایی که ارائه شده، صادرات استان زنجان بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته که ارزش‌افزوده بسیار بالایی را برای استان داشته است و امیدواریم که با تلاش مضاعف صادرکنندگان، همکاری‌های دولت وضعیت صادرات از آنچه که هست بهبود یابد و در گذشته صادران مواد معدنی و صنایع معدنی بیش از ۲۰ درصد بوده و در سرانه تولید ناخالص داخلی ۵ تا ۶ درصد است که این نشان از این بخش نیاز به توجه بیشتر دارد که این مهم بخشی از اهداف دولت است.

کرباسیان خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بسیار خوبی که در حوزه معادن و صنایع معدنی وجود انجام شده این است که به شش شرکت کانادایی‌استرالیایی که در دنیا جزو شرکت‌های شاخصی در حوزه اکتشاف هستند، برای انتقال تجربه به ایران مذاکرات و اقداماتی انجام شده است و باید بپذیریم که در حوزه فناوری در حوزه معدن به خصوص معادن زیرزمینی عقب‌مانده هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: توجه خاص به بحث عدم خام فروشی مواد معدنی جزو سیاست‌های دولت است، به طوری که ۵۰۰ هزار تن صادرات مواد معدنی سنگ‌آهن اسفنجی داشتیم و باید توجه داشت که در سال ۹۲ فقط سنگ آهن صادر می‌شد و این در حالی است که الان گندله، کنسانتره، آهن اسفنجی و فولاد می‌رود.

وی اظهار کرد: در مقطع فعلی معادن و صنایع معدنی جزو اولویت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت برای اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی است و مجلس نیز برای حمایت از این بخش قول مساعد داده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید