Performancing Metrics

آب‌شرب داخل منازل مناطق زلزله زده وجود دارد؛ ساکنان نه! | اتاق خبر
کد خبر: 402392
تاریخ انتشار: 28 آبان 1396 - 20:22
علی رغم تخریب بسیاری ازمنازل مسکونی بر اثر زلزله و شکستگی لوله‌های آب، به گفته تعدادی از افراد حاضر در محل حادثه اکنون آب شرب داخل منازل مناطق زلزله زده وجود دارد اما به دلیل نبود امنیت مردم نمی توانند وارد منازل شوند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پس از وقوع زلزله بیش از ۱۳ شهر و بیش از ۴۸۰ روستای منطقه تحت تاثیر قرار گرفته بود که به همین دلیل تخریب های وسیعی به تاسیسات آب، ایستگاه های پمپاژ، منابع آب و شبکه های شهری منطقه نیز وارد شد. به همین دلیل از اولین ساعات وقوع زلزله عملیات برای آبرسانی استارت خورد به طوری که با عیب یابی و رفع شکستگی های لوله ها در ابتدا مشکلات عمده برطرف شد. همچنین با توزیع آب بسته بندی و استقرار ۶۷ دستگاه تانکر آبرسانی سیار صورت گرفت.

بر اساس گفته های افراد حاضر در صحنه اکنون قسمت عمده‌ای مشکل آب در مناطق زلزله زده رفع شده، اما مساله این است که به دلیل پس لرزه های متعدد مردم زلزله زده جرات اسکان در منازل را ندارند. چراکه حدود ساعت ۴ و نیم و ۶ و نیم صبح امروز دو پس لرزه شدید در منطقه به وقوع پیوست و خیلی از افراد از چادرها نیز بیرون آمدند.

همچنین طبق گفته های رضا اردکانیان، وزیر نیرو که امروز به مناطق زلزله‌زده سفر کرده است، با توجه به اینکه آب مناطقی همچون سرپل ذهاب از چشمه تامین می شود، به علت بروز پس لرزهای متعدد شاهد کدورت آب در برخی از نقاط هستیم که با استقرار سیستم های تصفیه سیار در حال رفع مشکل کدورت آب هستیم.

وی با بیان اینکه آبی که در شبکه در اختیار مردم قرار می گیرد آب مطمئن و با کیفیت است. در نقاطی هم که آب از استاندار لازم برخوردار نباشد آب به صورت بسته بندی توزیع می شود.

به نظر می رسد که اکنون شرایط آبرسانی در مناطق زلزله زده بهبود یافته و مردم نگرانی چندانی برای تامین آب ندارند با این حال لازم است تا پایداری کامل منابع آب در این مناطق مسوولان آبی به تلاش خود ادامه دهند تا آب وبرق پایدار برای ساکنان فراهم شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید