Performancing Metrics

افزایش توان تسهیلات‌دهی برای کمک به صادرات غیرنفتی | اتاق خبر
کد خبر: 402545
تاریخ انتشار: 1 آذر 1396 - 20:06
مدیرعامل بانک توسعه صادرات خبر داد
مدیرعامل بانک توسعه صادرات اعلام‌کرد: جذب منابع از صندوق توسعه ملی و خطوط اعتباری، بیانگر عزم ملی برای حمایت از صادرات غیرنفتی است که در کانون آن اگزیم‌بانک ایران قرار دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی صالح‌آبادی درهمایش سراسری مدیران صادرات ایران افزود: سیاست‌های در پیش گرفته شده در سال‌های اخیر به علاوه جذب منابع از خطوط اعتباری و صندوق توسعه ملی، توان تسهیلات‌دهی بانک را برای کمک به صادرات غیرنفتی افزایش داده است.

وی با اشاره به روند رشد نقدینگی این بانک از سال ۹۳ تا ۹۶ افزود: در دو هفته گذشته در مجموع در قالب دو قرارداد ۶۰۰۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی دریافت کرده‌ایم و در آینده نزدیک مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال در قالب خط اعتباری جدید، دریافت می‌شود.

به گفته صالح‌آبادی می‌بایست در پایان برنامه ششم توسعه و در سال ۱۴۰۰ حجم صادرات به ۱۲۰ میلیارد دلار در سال برسد که در حال حاضر این رقم ۴۴ میلیارد دلار است.

وی با اشاره به لزوم سه برابر شدن رشد صادرات تا پایان برنامه ششم تصریح‌کرد: در پایان سال‌ جاری رشد ۲۵ درصدی برای صادرات غیرنفتی مدنظر است.

به گفته صالح‌آبادی مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات در پایان شهریورماه ۱۹ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات از تلفیق منابع ۱۱ درصدی دریافتی از صندوق توسعه ملی با منابع بانک توسعه صادرات خبر داد و گفت: این منابع که با نرخ ۱۱ درصد دریافت شده‌اند، پس از تلفیق با منابع بانک با نرخ ۱۴ درصد در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اصلاح دستورالعمل اعطای خطوط اعتباری به بانک‌های خارجی گفت: این خطوط در قالب اعتبار خریدار قابل استفاده است و هم‌اکنون سه مورد در شعبه یزد با میربیزینس بانک روسیه اجرایی شده است.

همایش سراسری مدیران بانک توسعه صادرات با عنوان" بسته حمایت از توسعه صادرات ۱۳۹۶ تبیین اولویت‌ها و سیاست‌ها " سی‌ام آبان و یکم آذرماه در تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید