Performancing Metrics

اعطای ۱۱ میلیون «کمک بلاعوض» در شهرها و ۸ میلیون تومان در روستاها | اتاق خبر
کد خبر: 402626
تاریخ انتشار: 3 آذر 1396 - 18:20
وزیر راه و شهرسازی از اعطای ۱۱ میلیون تومان کمک بلاعوض در شهرها و هشت میلیون تومان در روستاهای مناطق زلزله‌زده جهت اسکان موقت و دائم خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی استان کرمانشاه در زلزله اخیر گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته ۱۵ هزار واحد نیاز به بازسازی کامل داشته و ۱۵ هزار واحد دیگر نیز باید تعمیر و مرمت شوند.

وی با بیان اینکه کار اسکان اضطراری زلزله زدگان انجام شده است، گفت: برای اسکان موقت نیز بنیاد مسکن هشت استان معین بسیج شده و به کمک آمدند.

آخوندی تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات از هشت استان معین وارد کرمانشاه شده و کار آواربرداری ها آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هم اکنون کار آواربرداری برخی روستاها به پایان رسیده و این کار به شدت و به سرعت در حال انجام است.

آخوندی با اشاره به ارزیابی بخش اعظم واحدهای خسارت دیده گفت: برای واحدهای خسارت دیده پرونده تشکیل شده و بر اساس این پرونده در خصوص واحدها تصمیم گیری می شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمک بلاعوض سه میلیون تومانی در روستاها و پنج میلیون تومانی در شهرها جهت اسکان موقت گفت: برای اسکان دائم نیز مبلغ پنج میلیون تومان در روستاها و شش میلیون تومان در شهرها کمک بلاعوض پرداخت می شود.

وی افزود: در مجموع برای اسکان موقت و دائم زلزله زدگان در روستاها مبلغ هشت میلیون تومان و شهرها مبلغ ۱۱ میلیون تومان پرداخت می شود.

وی افزود: همزمان با اسکان موقت بحث اسکان دائم نیز شروع می شود و افرادی که علاقمند هستند اسکان موقت آنها در بخشی از اسکان دائم آنها انجام شود، بنیاد مسکن بازسازی بخشی از واحد دائم آنها را انجام می دهد و در غیراینصورت از روش های دیگر استفاده می شود.

وزیر راه ابراز امیداوری کرد: تا قبل از یک سال تمام واحدهای خسارت دیده ساخته شده و مردم در واحدهای دائم خود مستقر شوند.

آخوندی در خصوص بحث مسکن مهر نیز گفت: فعلا دو سال استمهال وام واحدهای مسکن مهر در نظر گرفته شده و از طرفی این واحدها بیمه هستند و باید وارد مذاکره با بیمه برای جبران بخشی از خسارت ها شویم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید