Performancing Metrics

ارتباطات و فناوری اطلاعات درخدمت کمک به افراد کم توان قرار می گیرد | اتاق خبر
کد خبر: 402744
تاریخ انتشار: 6 آذر 1396 - 12:40
جهانگرد:
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت:فناوری‌های نوین به‌ ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در بحث کمک به افراد کم‌توان تاثیر بسزایی دارد و این فناوری ها می تواند درخدمت به این افراد مورد استفاده قرار گیرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، نصرالله جهانگرد درچهارمین جلسه کارگروه مشورتی مناسب‌سازی و توسعه دسترسی الکترونیک ویژه افراد کم‌توان و توان خواه افزود: ساختن انواع ابزارها در محیط‌های مجازی تحت عنوان اپلیکیشن های مختلف علاوه بر بهبود عملکرد توان‌خواهان جسمی و فیزیکی به بسیاری از بیماری‌های روان‌شناختی نیز کمک می‌کند .

وی ادامه داد:فناوری های نوین و به خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند برای رفع چالش‌ها و محدودیت‌های این افراد مورد استفاده قرار گرفته و بخشی از مشکلات آنان را برطرف کند.

معاون وزیرارتباطات به تلاش های سازمان های مردم نهاد برای کمک به افراد کم توان اشاره کرد و گفت: تلاش‌های این سازمان ها بدون کمک‌های ملی در قلمروهای جغرافیایی کوچک، محدود می‌شود .

جهانگرد خاطرنشان کرد: می توان از جمع‌بندی و نتایج نشست‌های این کارگروه وبا ملاحظه استاندارهای جهانی یک برنامه جامعی در سطح ملی ایجاد کرد و ظرفیت‌های موجود در این حوزه را در سطح ملی بسیج کرد .

وی گفت :سازمان علمی و فرهنگی یونسکو در سال 2014 میلادی کنفرانسی با موضوع توسعه دسترسی الکترونیکی برای افراد کم‌توان در شهر دهلی کشور هندوستان برگزار کرد ودر این کنفرانس مقرر شد نمایندگی‌های یونسکو در کشورهای مختلف در جهت توسعه دسترسی الکترونیکی برای افراد دارای معلولیت، به‌اتفاق نهادهای دولتی و مدنی کشورها تلاش کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود:براین اساس کارگروه مشورتی مناسب‌سازی و توسعه دسترسی الکترونیک ویژه افراد کم‌توان و ناتوان در سازمان فناوری اطلاعات ایران تشکیل شد و نیز در اجلاس مذکور پیشنهاد میزبانی نشست بعدی یونسکو و استفاده از تجارب بین‌المللی از سوی ایران مطرح شد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اجرای ماده 13 برنامه جامع حمایت از حقوق افراد ناتوان، مکلف شده است تا استانداردهای دسترس‌پذیری به وب‌سایت‌ها و پرتال‌های مجازی برای فناوری‌های کمکی نابینایان و کم‌بینایان را تدوین و بر رعایت آن از سوی دستگاه‌های اجرایی نظارت کند .

همچنین از اهداف مهم این کارگروه می‌توان به کمک به تدوین سیاست‏ها و راهبردهای دسترسی الکترونیکی در کشو، کمک به تدوین استانداردهای بهینه‏سازی دسترسی جهت تصویب در مراجع ذیصلاح، ارائه مشاوره به نهادها و سازمان‏های دولتی و عمومی در جهت توسعه دسترسی به منابع و خدمات الکترونیکی، همفکری در طراحی پروژه‏های کلان دسترسی الکترونیکی با همکاری سازمان‏های مختلف اشاره کرد .

چهارمین جلسه کارگروه مشورتی با حضور اعضاء و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ازجمله اپراتورها، نهاد ریاست جمهوری، شهرداری تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه‌ وبودجه، سازمان مدیریت، دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین NGO ها در سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد .

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید