Performancing Metrics

راه‌حل دولت برای احیای پتانسیل‌های صنعت دریایی | اتاق خبر
کد خبر: 403300
تاریخ انتشار: 19 آذر 1396 - 20:41
شریعتمداری مطرح کرد
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت سیاستگذاری و مدیریت صحیح در حوزه دریایی کشور گفت: باید با ایجاد هماهنگی و انسجام در بخش‌های مختلف تلاش کنیم پتانسیل‌های کشور در بخش دریا احیا شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که روز یکشنبه (۱۹ آذرماه) برگزار شد، با اشاره به پیشینه دریانوردی در ایران و تاکید بر نقش پررنگ دریا در حوزه اقتصاد ایران اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مثل سربازان خط مقدم جبهه ایستادگی کرد و در دوره تحریم‌ها نیز با تمام توان پای مسائل مبتلا به کشور ایستاد و در خدمت اقتصاد ایران بود.

وی با بیان اینکه دریا در جایگاه واقعی خود قرار ندارد، اظهار کرد: در زمینه دریا نتوانستیم به جایگاه واقعی خود برسیم برای همین موضوع دولت در نظر دارد این مسئله را به صورت اساسی و با راه‌حلی مناسب حل کند. با این حال باید نقش و سهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را در حمل و نقل منطقه و جهان مورد توجه و الگو قرار دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش به عنوان بزرگترین حمل و نقل کنندگان ایرانی کالا و محموله‌های مختلف باید برای توسعه صنایع دریایی و کشتی‌سازی اقدام کنند و ما در دولت دوازدهم نیز از تمام ظرفیت‌های بنادر بزرگ مانند بندر رجایی و بندر شهید بهشتی ایران را به مرکز مهم توزیع کالا در منطقه و حوزه بین‌الملل تبدیل کنیم.

در این مراسم محمد سعیدی - رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران - نیز با اشاره به عملکرد این مجموعه در سال ۲۰۱۷ میلادی گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ۹ ماهه سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۱۹ تن کالا را با موفقیت حمل کرده است و می‌توان گفت که یکی از بزرگترین پتانسیل‌های اقتصادی در ایران است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از تکنولوژی در سیستم ‌های حمل و نقل کشتیرانی گفت: از آنجاکه دنیا به سمت تکنولوژی‌های جدید پیش می‌رود و ما نیز باید در این مسیر باشیم برای پنج سال آینده برنامه کاربردی را در نظر داریم که بر اساس آن برنامه نوآوری و دیجیتالی شدن سیستم‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

سعیدی بیان کرد: با توجه به تحولاتی که ایران در پسابرجام داشته و امتیازاتی که توانسته در حوزه دریایی به دست بیاورد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این زمان خطوط تازه‌ای را به کره جنوبی، آمریکای لاتین و دیگر نقاط جهان برقرار کرده است و در نظر دارد در آینده نزدیک ناوگان خود را بر اساس تقاضای جهانی به سمت دیجیتالی شدن حرکت دهند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید