Performancing Metrics

۵ میلیون لامپ پرمصرف جایگزین می شود | اتاق خبر
کد خبر: 403307
تاریخ انتشار: 19 آذر 1396 - 22:32
با هدف مدیریت مصرف برق در تابستان ۹۷؛
معاون توزیع توانیر گفت: برنامه داریم تا در کلانشهر تهران بیش از ۵ میلیون لامپ پر مصرف را با لامپ های LED تعویض کنیم که این امر می تواند در مدیریت بار مصرف پایتخت بسیار موثر باشد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر؛ محمودرضا حقی فام در مورد اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف و تقاضا برای تابستان سال آتی اظهار داشت: برنامه های بسیار خوبی در حال تدوین است، خوشبختانه وزیر نیرو نیز تأکید فراوانی بر روی این قضیه دارند که امیدواریم بتوانیم با جذب اعتبارات بیشتر در این زمینه همانند سال گذشته شاهد کاهش بار قابل توجهی باشیم.

وی افزود: در سال گذشته توانستیم با اجرای برنامه های متنوع از جمله انعقاد بیش از ۱۷ هزار قرارداد با مشترکین دیماندی صنعتی و کشاورزی بیش از ۴۰۰۰ مگاوات از میزان مصرف را کاهش دهیم.چنانچه این میزان مدیریت نمی شد بار مصرف تابستان به مرز ۶۰ هزار مگاوات نزدیک می شد که در این صورت شبکه برق کشور را با مشکلی اساسی مواجه می کرد.  پیش بینی می شود در تابستان ۹۷ نیز با رشد بیش از ۵ درصدی مصرف برق مواجه باشیم که در این صورت باید با تدوین برنامه های منظم و دقیق میزان کاهش بار را تا ۶۰۰۰ مگاوات کاهش داد یعنی ۲۰۰۰ مگاوات بیشتر از تابستان سال ۹۶.

حقی‌فام با اشاره به برنامه های جدید وزارت نیرو برای مدیریت مصرف در تابستان سال ۹۷ نسبت به سال گذشته، اظهار داشت:  امسال بنا داریم تا از طریق راه اندازی سیستم IOT با همکاری مخابرات کشور، بار سرمایشی و گرمایشی ادارات و سازمان های دولتی را مدیریت و کاهش دهیم.

وی ادامه داد: همچنین بنا داریم تا دو مصوبه دولت را به شدت در سال آتی پیگیری کنیم. یکی از این مصوبه های بر تأمین ۲۰ درصدی برق ادارات و سازمان های دولتی از انرژی های نو و CHPهاست و دوم نیز مصوبه دولت مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق توسط همین ادارات و سازمان های دولتی است که اجرای این دو می تواند در مدیریت مصرف برق در تابستان ۹۷ بسیار راهگشار باشد. همچنین برنامه داریم تا در کلانشهر تهران بیش از ۵ میلیون لامپ پر مصرف را با لامپ های LED تعویض کنیم که این امر می تواند در مدیریت بار مصرف پایتخت بسیار موثر باشد. 

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید