Performancing Metrics

۳۵۰ میلیون دلار در مسیر راه‌آهن | اتاق خبر
کد خبر: 403314
تاریخ انتشار: 20 آذر 1396 - 09:27
دست باز صندوق توسعه ملی برای حمل و نقل ریلی
لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ در کنار تمام گزینه‌های قابل اتکایی که برای توسعه حمل و نقل ریلی در نظر گرفته، در حوزه کمک‌های صندوق توسعه ملی نیز رقمی قابل توجه را برای توسعه این بخش در نظر گرفته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در بودجه عمرانی سال ۱۳۹۷ اعلام شده که حمل و نقل ریلی می‌تواند در قالب یک برنامه پنج ساله تا پایان برنامه ششم توسعه ۷۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی داشته باشد.

این بودجه در کنار ردیف‌های اعتباری است که شرکت ساخت و شرکت راه‌آهن دریافت می‌کند و می‌تواند از آن برای توسعه حمل و نقل در عرصه ریل استفاده کند. در کنار این گزینه‌ها در بخش ماده واحد و تبصره‌های بودجه نیز امکانی قابل توجه برای استفاده از سوی صنعت حمل و نقل ریلی به وجود آمده است.

در بند و تبصره چهار لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ به دولت این اجازه داده شده که از محل صندوق توسعه ملی ۳۵۰ میلیون دلار دریافت کرده و به توسعه حمل و نقل ریلی اختصاص دهد.

در این بند آمده که به منظور تحقق اهداف مندرج  در قانون برنامه ششم توسعه به دولت اجازه داده می‌شود براساس جدول مطرح شده نسبت به برداشت از ورودی سال ۱۳۹۷ صندوق توسعه ملی اقدام و منابع حاصله را در ردیف درآمد عمومی در خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

بودجه تصریح کرده که اعتبارات موضوع این بند برای صندوق توسعه ملی بازگشت از منابع محسوب می‌شود. همچنین دولت اجازه ندارد هرگونه پرداخت در این ماده را به دیگر منابع اختصاص دهد.

به این ترتیب با استفاده از این رقم ۳۵۰ میلیون دلاری در بودجه می‌توان انتظار داشت صنعت حمل و نقل ریلی ایران چه در حوزه زیرساخت و چه در نوسازی و بهسازی ناوگان پیشرفت قابل توجه را پشت سر بگذارد و به این ترتیب امکان رشد قابل توجه فعالیت‌های این حوزه در قیاس با دیگر رقبا وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید