Performancing Metrics

بیت کوین باد آورده را باد می برد | اتاق خبر
کد خبر: 403326
تاریخ انتشار: 20 آذر 1396 - 12:52
هک بیش از 70 میلیون دلار
گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که مجرمان سایبری و هکرها با دسترسی به یک پلتفرم بزرگ ارز دیجیتالی بیت کوین بیش از ۷۰ میلیون دلار را هک کرده و به سرقت برده اند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مارکو کوبال – مدیر ارشد اجرایی پلتفرم ارز دیجیتالی نایس هاش – در پی انتشار یک پیام ویدیویی اعلام کرد :" گروهی از هکرها به سیستم های رایانه ای و سایبری ما دسترسی پیدا کردند و پس از نفوذ به آنها، حجم زیادی از ارز های دیجیتالی (بیت کوین) موجود در پلتفرم شرکت ما را به سرقت بردند.

شرکت نایس هاش (NiceHash) یکی از بزرگترین شرکت‌هایی است که کاربران و دلالان بسیاری در جهان از پلتفرم های آن به منظور استخراج بیت کوین یا بیت کوین ماینینگ استفاده می‌کنند.

بر اساس گفته‌های تحلیلگران، زمانی ارزش ارزهای دیجیتالی و مجازی همانند بیت‌کوین کمتر از یک دلار بود و اکنون تا مرز ۱۷ هزار دلار هم رسیده است. در واقع، فناوری بیت‌کوین‌ که یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام می‌دهند و همچنین هویت طرفیت معامله نیز ناشناس باقی می ماند.

بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا این پول بی افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند چرا که آنها بر این باورند بیت کوین به تجارت های غیر قانونی و غیر مجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی توانند طرفیتن معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت آن می شود.

مارکو کوبال همچنین اظهار می کند از زمانی که سیستم های پلتفرم شرکت نایس هاش هک شده است، این شرکت اقدام به تعلیق ۲۴ ساعته فعالیت های خود کرده است تا متخصصان آن بتوانند سیستم های رایانه ای و پلتفرم های خود را دوباره به حالت عادی و نرمال باز گردانند.

وی در تشریح این موضوع اعلام کرده است که تعداد ۴ هزار و ۷۰۰ بیت کوین از حساب کاربری و درگاه سایت این شرکت به سرقت رفته است که مجموعا به ارزش ۷۵ میلیون دلار بوده است.

بیت کوین یک ارز دیجیتالی رمزنگاری شده است که باید توسط سیستم های رایانه و با استفاده از الگوریتم های پیشرفته ای استخراج یا ماینینگ شود.

شرکت نایس هاش هم یکی از شرکت هایی است که به کاربرانش این اجازه را می دهد تا از طریق درگاه و پلتفرم های موجود در این سایت، ارز بیت کوین استخراج کسب کنند.

بیت‌کوین طی سال جاری، پس از افزایش تقاضاهای سازمان‌دهی شده برای استفاده از ارزهای رمزگذاری شده و توسعه مصرف اصلی و مالی از آن، بیش از ۹۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. طی سال‌های اخیر، ارز مجازی بیت‌کوین توانسته است ارزش بسیار بالایی را برای خود ثبت کند و در آخرین مبادلات بازار جهانی، بیت‌کوین با رسیدن به رقم ۱۷ هزار دلار رکورد جدیدی را ثبت کند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید