Performancing Metrics

تصمیم ترامپ درباره قدس اشتباه است | اتاق خبر
کد خبر: 403584
تاریخ انتشار: 25 آذر 1396 - 21:27
الجبیر:
وزیر خارجه عربستان با انتقاد از تصمیم دولت آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تاکید کرد که عربستان هیچگونه اقدامی در راستای عادی‌سازی روابط با اسرائیل انجام نمی‌دهد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان روز جمعه در گفتگویی با مجله لوموند فرانسه اظهار داشت: رهبری عربستان پیشتر به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص عاقبت تصمیم اخیرش پیش از اعلام آن هشدار داده بود و آن را خطا دانست زیرا تصمیمی یک جانبه بوده و از مشروعیت بین‌المللی برخوردار نیست.

الجبیر ابراز امیدواری کرد که آمریکا از این تصمیم خود عدول کند و به روند مسالمت‌آمیز برای تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی طبق خواسته فلسطینی‌ها و همانگونه که اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی به تازگی اعلام کرد، ادامه دهد.

وزیر خارجه عربستان در ادامه قاطعانه شایعه‌ها و گزارش‌های رسانه‌ای درباره احتمال عادی‌سازی روابط با اسرائیل را تکذیب کرد.

ترامپ در تاریخ ششم دسامبر جاری قدس اشغالی را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و از آغاز کارها برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس خبر داد.

این اقدام ترامپ که بر خلاف تمامی قطعنامه‌های سازمان ملل درباره مساله قدس بود، با انتقادات و مخالفت‌های شدید و گسترده جهانی مواجه شد.

همزمان گزارش‌های متعددی در رسانه‌ها از روابط غیر علنی عربستان و اسرائیل و سفرهای مسئولان عربستانی به اراضی اشغالی و برخی نشانه‌ها از چراغ سبز عربستان برای تصمیم اخیر  دولت آمریکا در مورد قدس منتشر شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید