Performancing Metrics

ثبت ٤۲ میلیارد تومان کلاهبرداری و تراکنش غیرمجاز | اتاق خبر
کد خبر: 405313
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1396 - 15:26
آذری جهرمی اعلام کرد
وزیر ارتباطات اعلام کرد که آمار پلیس فتا نشان می دهد در نیمه اول امسال حدود ٤٢ میلیارد تومان کلاهبرداری و تراکنش غبرمجاز در فضای الکترونیک انجام شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آذری جهرمی امروز در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک با اشاره به اهمیت امنیت حاکم بر عملیات الکترونیک شبکه بانکی گریزی به برخی آمارهای موجود ارایه شده از سوی پلیس فتا زد و توضیح داد: پلیس فتا به عنوان پلیس امینیت فضای مجازی اعلام می کند که بیش از ٦٠ درصد شکایت های اعلامی به آن مربوط به برداشت های غیرمجاز بانکی است.

وی گفت: کم نیستند شکایت‌های مربوط به برداشت‌های غیرمجاز، ارقام متفاوتی مطرح است به طوری که پزشکی می‌گفت ٧٠ میلیون تومان از حساب وی برداشت شده است.

آذری جهرمی ادامه داد:با توجه به حجم بالای شکایات و همچنین برداشت‌های غیر مجاز بانکی و از سویی عدم مسئولیت بانک‌ها در این مورد از شبکه بانکی می‌خواهم که به ارتقای امنیت در حوزه الکترونیک توجه ویژه داشته باشند.

وزیر ارتباطات یادآور شد: با توجه به فراگیری پرداخت الکترونیک باید روال به گونه‌ای باشد که اعتماد مردم به این حوزه خدشه دار نشده و بیش از گذشته باشد، این در حالی است که اگر قرار باشد رونق اقتصادی در کسب و کارهای مجازی ایجاد شود این اعتماد از عوامل مهم خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید