Performancing Metrics

سه سال تا خداحافظی با دودزاهای جاده‌ای | اتاق خبر
کد خبر: 405368
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1396 - 18:09
طبق وعده رئیس‌جمهور صورت می‌گیرد
دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران شب گذشته در گفت‌وگوی مستقیم خود با مردم گوشه‌ای برنامه‌های اقتصادی دولت در زمینه حمل و نقل عمومی را تشریح کرد که یکی از اصلی‌ترین بخش‌های ان به بخش نوسازی ناوگان فرسوده جاده‌ای اختصاص داشت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در شرایطی که دولت از چند سال قبل تلاش کرده نسبت به کاهش تعداد خودروهای فرسوده اقداماتی جدی انجام دهد و حتی در قالب چند طرح نوسازی کامیون‌ها و اتوبوس‌های جاده‌ای را کلید بزند اما با توجه به برخی مشکلات اقتصادی عملا این موضوع در سطح گسترده پیگیری نشده است.

این موضوع پیش از این نیز از سوی رئیس سازمان راهداری کشور مطرح شده بود و کشاورزیان مسائلی مانند افزایش قیمت سوخت و بهبود نسبی تسهیلات ارائه شده به صاحبان خودروهای فرسوده را یکی از اصلی‌ترین مسائلی اعلام کرده بود که باید برای نوسازی گسترده با آنها تکیه زد.

رئیس جمهوری در صحبت‌های شب گذشته خود و در خلال بحث درباره محیط زیست اعلام کرد که یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت کاهش تعداد خودروهای فرسوده فعال در جاده‌ای ایران است. طبق آمار ارائه شده از سوی روحانی در حال حاضر نزدیک به ۲۵۰ هزار خودروی فرسوده در سطح بین‌شهری ر ایران فعالیت می‌کند که دولت برای نوسازی آنها برنامه‌ریزی جدی دارد.

در شرایطی که یکی از اصلی‌ترین اقدام‌ها در نوسازی ناوگان بحث فاصله میان قیمت خودروهای فرسوده و نرخ خودروهای نو بود، رئیس جمهوری گفته که طرح دولت این گونه خواهد بود که پس از تحویل کلید خودروی فرسوده خودروی جدید به رانندگان تحویل شود.

هر چند برای مشخص شدن جزئیات اجرایی این طرح باید سازمان‌های ذیربط برنامه‌ریزی خود را اعلام کنند، اما روحانی پیش‌بینی کرده ظرف سه تا حداکثر چهار سال آینده تمام این خودروها نوسازی شوند تا به این ترتیب ماشین‌های دودزایی که در جاده‌های ایران فعالیت می‌کنند، به کارشان پایان دهند.

دولت در اجرای این طرح کاهش مصرف سوخت و امکان استفاده از این صرفه‌جویی در حوزه‌های مختلف اقتصادی را نیز زیر نظر دارد و به نظر می‌رسد از محل منابع حاصل از این صرفه‌جویی همان طور که در قوانین و بودجه سال‌های گذشته آمده، می‌توان به ارائه تسهیلات جدید در این زمینه امید داشت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید