Performancing Metrics

تکلیف گوشی‌های مشمول رجیستری امروز مشخص می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 405894
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1396 - 17:20
وزیر ارتباطات از برگزاری جلسه‌ای در عصر امروز در زمینه طرح رجیستری گوشی‌های موبایل خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی از برگزاری جلسه‌ای در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه امروز در زمینه ثبت گوشی‌های موبایل خبر داد و افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور ایجاد هم‌افزایی و رفع اشکالات از ما یک مهلت یک هفته‌ای درخواست کرده بود و امروز بعد از ظهر در وزارت ارتباطات جلسه‌ای با این ستاد برگزار می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در این جلسه مشکلات موجود در زمینه ثبت گوشی‌های موبایل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، ‌ اظهار کرد: احتمالا در بعد از جلسه امروز،   مدل گوشی‌ها اعلام خواهد شد؛ ولی اجرای آن یک هفته بعد خواهد بود.

فاز دوم رجیستری از تاریخ ۱۴ آذرماه آغاز شد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود «فاز دوم طرح ثبت گوشی تلفن همراه تمام مدل‌های گوشی و تبلت آیفون را شامل خواهد شد و به تدریج در هفته‌های پس از آن سایر مدل‌های گوشی و تبلت نیز تحت پوشش طرح رجیستری قرار می‌گیرند.» بدین‌ترتیب گوشی‌های گوگل، بلک‌بری و موتورولا مرحله‌ی بعدی از گوشی‌هایی بودند که فاز اعمال سیاست رجیستری برای آنها اجرایی شد.

به گفته مسوولان، با اجرای این طرح، برای تمامی گوشی‌ها و تبلت‌هایی که تا قبل از تاریخ اجرای هر مرحله فعال شده است مشکلی به وجود نمی‌آید اما پس از آن صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند فعال خواهند شد. بنابراین به کلیه دارندگان مدل‌های گوشی فوق توصیه می‌شود تا تاریخ ذکرشده گوشی‌های موجود خود را فعال کنند. پس از تاریخ هشتم دی ماه نیز همانند گوشی‌های اپل قبل از فعال‌سازی با استعلام کد ۱۵ رقمی (IMEI) از طریق سامانه #۷۷۷۷* یا #۴* اصالت گوشی را استعلام و پس از اطمینان از ثبت گوشی نسبت به خرید آن اقدام کنند.

اوایل بهمن ماه رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه از توافق وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ورود یکی از برندهای مطرح مانند هوآوی و سامسونگ به فاز سوم طرح رجیستری تلفن همراه که از چهاردهم بهمن‌ماه آغاز می‌شود، خبر داده بود.

به گفته ابراهیم درستی براساس توافقات صورت گرفته و اعلام مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فاز سوم طرح رجیستری قرار بود از چهاردهم بهمن‌ماه کلیدی بخورد تا برندهایی مانند هوآوی و سامسونگ نیز در این طرح قرار بگیرند تا قاچاق اپل که ۱۰ درصد بازار تلفن همراه را به خود اختصاص می‌داد، به سمت برندهای مذکور حرکت نکند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید