Performancing Metrics

ساعت محو شدن هواپیما کی بود؟! | اتاق خبر
کد خبر: 406730
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1396 - 13:47
ابهام‌های ناتمام هواپیمای ATR آسمان
هواپیمای ATR ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان در شرایطی حوالی ساعت ۸ صبح ۲۹ بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد که به دلیل برخورد این هواپیما به رشته‌کوه‌های دنا مسافران این پرواز به مقصد خود نرسیدند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در شرایطی که هواپیمای سقوط کرده تجربه بسیار بالایی در سفر به این منطقه داشت و برای سال‌های طولانی در این محور تردد می‌کرد، برخورد این هواپیما با کوه باعث شد ابهام‌های قابل توجهی درباره علت یا علل احتمالی این حادثه به وجود آید.

جدای از اتفاقات مربوط به سقوط، یکی از اصلی‌ترین مسائل، ساعت محو شدن این هواپیما از رادار بود. تا جایی که بسیاری از گمانه‌زنی‌ها آمارهای ضد و نقیضی درباره ساعت و زمان دقیق این حادثه ارائه کرده‌اند.

در شرایطی که در اخبار رسمی ابتدایی این طور اعلام شد که هواپیمای سقوط کرده تنها ۵۰ دقیقه پس از آغاز عملیات پروازی خود در حوالی شهرستان سمیرم استان اصفهان سقوط کرده است، برخی اظهارات حاکی از آن بود که تماس‌هایی از سوی مسافران این پرواز دقایقی پس از زمان اعلام شده گرفته شده است.

نخستین صحبت‌ها در این رابطه به یکی از کانال‌های اطلاع‌رسانی محلی باز می‌گشت. جایی که اعلام شده بود یکی از مسافران این پرواز ابتدا دقایقی پیش از ساعت ۹ صبح و پس از آن دقایقی قبل از ساعت ۹:۳۰ صبح روز سقوط با آشنایان خود تماس گرفته و حتی برای چند ثانیه مکالمه آنها نیز طول کشیده است.

این اظهارات با توجه به عجیب و غیرقابل باور بودنشان در ابتدا از سوی بسیاری از مراجع رسمی رد شده است. عدم توان آنتن‌دهی خطوط تلفن همراه در ارتفاعات، موقعیت کوهستانی هواپیمای سقوط کرده و حتی شرایط خاص مسافران پرواز هیچ یک اصلی‌ترین ابهام نبوده است. بلکه اصلی‌ترین مسئله این بود که اگر هواپیما ۵۰ دقیقه پس از آغاز عملیات پروازی خود از رادار محو شده و سقوط کرده است، چگونه یک مسافر در دو زمان متفاوت، حتی تا یک ساعت و نیم پس از آغاز عملیات پروازی نیز تماس‌های تلفنی داشته است.

این اظهارات با صحبت‌های رسمی وزیر ارتباطات همراه شد. آذری جهرمی در یکی از صفحات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی رسما تایید کرد که یکی از مسافران این پرواز ابتدا در ساعت ۸:۵۶ صبح در تماسی ۳۱ ثانیه‌ای با آشنایان خود ارتباط داشته و پس از آن نیز تماسی دیگر در ساعت ۹:۲۸ صبح از سوی وی برقرار شده است.

هر چند وزیر ارتباطات گفته که "شایعه مربوط به تماس گرفتن مسافر پس از سقوط هواپیما صحت نداشته و زمان محو شدن این هواپیما به ۹:۳۴ صبح باز می‌گردد"، اما همچنان بسیاری از اطلاعات ارائه شده در زمینه این پرواز نشان‌دهنده آن است که هواپیمای مذکور ۵۰ دقیقه پس از آغاز عملیات محو شده است و اگر زمان برخاستن آن از باند مهرآباد را ۸:۰۳ صبح در نظر بگیریم، ابهام تماس تلفنی مسافر این پرواز برجای خود باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید