Performancing Metrics

خلبانان در هیچیک از سوانح قبلی هوایی مقصر نبوده‌اند | اتاق خبر
کد خبر: 406748
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1396 - 19:13
مدیرعامل انجمن خلبانان؛
مدیرعامل انجمن خلبانان گفت: تاکنون در هیچیک از سوانح هوایی کشور، خلبانان مقصر سانحه نبوده اند و اگر قرار باشد در سانحه ای تی آر، خلبان را مقصر بدانند، از حقوق آنها حمایت می کنیم.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، کاپیتان غلامرضا محمدی درباره حمایت انجمن خلبانان از حقوق فعالان این قشر اظهار کرد: انجمن خلبانان همواره حامی اعضای این صنف بوده و اجازه نمی دهد حقوق آنها در مواردی همچون سوانح هوایی پایمال شود.

وی با بیان اینکه تا کنون در هیج سانحه هوایی مهم و اثرگذار، مقصر نهایی را خلبان آن پرواز اعلام نکرده اند، افزود: آخرین سانحه ای که رخ داد، سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ بود که بررسی این سانحه هنوز به پایان نرسیده و نتیجه نهایی اعلام نشده است با این حال نتایج ابتدایی حاکی است که نقص فنی عامل سقوط بود و خلبان نقشی در سانحه نداشت.

مدیرعامل انجمن خلبانان ایران تأکید کرد: اگر قرار باشد در سانحه ای هوایی،  خلبان را به عنوان مقصر اعلام کنند، این انجمن حتما از حق و حقوق آنها حمایت خواهد کرد. به خصوص که اکثر خلبانان ایرانی جزء بهترین خلبانان دنیا محسوب می شوند.

وی ادامه داد: خلبانان ایرانی در دنیا شناخته شده هستند. مرحوم کاپیتان عزت الله فولاد خلبان هواپیمای ای تی آر تهران یاسوج نیز سوابق درخشانی در طول دوران فعالیت پروازی خود داشته است.

محمدی با اشاره به مشکلات صنفی جامعه خلبانان اظهار داشت: علی رغم آنکه خلبانان ایرانی در بالاترین سطح قرار دارند اما در مقایسه با ایرلاین ها و خلبانان هم سطح یا حتی پایین تر خود، حقوق و دستمزد کمتری دریافت می کنند.

وی درباره مشکلات استخدامی خلبانان آموزش دیده و دوره دیده تصریح کرد: باید در میان ایرلاین های مسافری و سایر بخش هایی که در صنعت هوانوردی نیاز به خلبان دارند، نیازسنجی شود در حال حاضر در برخی بخش ها با ترافیک استخدام روبه رو هستیم و در بخشی دیگر با کمبود خلبان مواجهیم.

این فعال صنفی صنعت هوانوردی یادآور شد: سن بازنشستگی خلبانان در تمام دنیا ۶۵ سالگی است که در ایران نیز همین سن اعمال می شود. سازمان هواپیمایی کشوری در این خصوص سخت گیری کامل دارد و حتی یک روز بعد از بازنشستگی هم اجازه پرواز به خلبانان داده نمی شود. مرحوم کاپیتان فولاد، خلبان ای تی آر سانحه دیده نیز علی رغم آنچه در فضای مجازی گفته شده بود، هنوز بازنشسته نشده بود.

وی ادامه داد: بهترین نیروهای شرکت های هواپیمایی، خلبانانی هستند که در چند سال پایانی فعالیت خود قرار دارند چرا که با تجربه بالایی آماده خدمت رسانی به مسافران هستند اما اینکه آیا بهتر نبود از کاپیتان فولاد در بخش تدریس و آموزش خلبانی استفاده می شد، من معتقدم با توجه به تجربه خلبانان قدیمی بهتر است این اقدامات در سال های پس از بازنشستگی انجام شود. امروزه در برخی کشورها سن بازنشستگی خلبانان را افزایش داده اند تا از تجربه آنها در بخش عملیات پروازی بهره ببرند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید