Performancing Metrics

سهام آسیایی با نگرانی از افزایش نرخ بهره آمریکا سقوط کرد | اتاق خبر
کد خبر: 406769
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1396 - 12:03
در معاملات امروز بازارهای جهان؛
روز پنج‌شنبه در حالی‌که گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش سریع‌تر نرخ بهره در آمریکا، ریسک‌پذیری را در سطح جهانی کاهش داد، اکثر سهام آسیایی به دنبال افت سهام اس‌اندپی۵۰۰، افت کردند.
 
 
 

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، روز پنج‌شنبه در حالی‌که گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش سریع‌تر نرخ بهره در آمریکا، ریسک‌پذیری را در سطح جهانی کاهش داد، اکثر سهام آسیایی به دنبال افت سهام اس‌اندپی ۵۰۰، افت کردند.

دلار امروز بیشتر سودهایی که دیشب با بالا رفتن سود خزانه‌داری به دست آورده بود را حفظ کرد، هرچند انتقال گرایش سرمایه‌گذاران به سرمایه‌های امن باعث شد تقاضا برای ین ژاپن بالا برود.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه خارجِ ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی ۰.۸ درصد افت کرد، درحالی‌که شاخص ای‌مینی‌ اس‌اندپی ۵۰۰، امروز ۰.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

نیکی ژاپن در حالی که سهام شرکت تجهیزات اداری ریکوه، با اخباری در مورد انجام آزمایشات اختلال، ۵ درصد سقوط کرد، ۱.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

بازارهای چین که از تعطیلات طولانی باز می‌گشتند در حال‌وهوای بهتری بودند؛ شاخص سی‌اس‌آی ۳۰۰ با بزرگان تکنولوژی ۱.۹ درصد جهش کرد.

ددر پایان معاملات دیشب وال‌استریت، داوجونز ۰.۶۷ درصد افت کرد، درحالی‌که اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۰.۵۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و نزدک ۰.۲۲ درصد پایین آمد.

افت بازارهای سهام پس از آن صورت گرفت که صورت‌جلسه آخرین دیدار سیاست‌گذاری فدرال رزرو نگرانی‌های همیشگی از امکان افت تورم را نشان می‌داد، اما در آن انتظار می‌رفت با محرک‌های مالی، رشد اقتصادی سرعت بیشتری به خود بگیرد.

تحلیل‌گر بارکلیز، مایکل گاپن می‌گوید: ما همچنان انتظار داریم در هر کدام از سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نرخ بهره ۴ بار افزایش پیدا کند.

در بازار اوراق خزانه‌داری هیچ ریسکی وجود ندارد؛ نرخ سود اوراق ۱۰ ساله به ۲.۹۴ درصد، یعنی بالاترین میزان خود در ۴ سال اخیر رسیده است و نرخ سود اوراق ۲ ساله هم به بالاترین سطح ۹ ساله خود رسیده است.

این‌بار بالا رفتن سود اوراق قرضه به نفع دلار تمام شده است و نرخ شاخص آن تا ۹۰.۰۶۰ واحد بالا رفت. نرخ دلار شبانه ۰.۳ درصد به سود خود افزود.

دلار با هجوم سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن، در برابر ین از نرخ ۱۰۷.۶۸ ین در برابر هر دلار، عقب‌نشینی کرد و به نرخ ۱۰۷.۲۵ ین رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید