Performancing Metrics

هزینه تماس و پیامک هنگام پرواز چقدر است؟ | اتاق خبر
کد خبر: 407885
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1396 - 09:20
همزمان با آغاز سفرهای نوروزی
در کنار استفاده از سرویس رومینگ بین‌المللی هنگام حضور در کشورهای خارجی، یکی دیگر از موارد استفاده از رومینگ، در طول پرواز است؛ زمانی که هواپیما بلند شده و شما هنوز به مقصد مورد خود نرسیده‌اید.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت صوت، پیامک و دیتا هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا، با استفاده از شبکه‌های تلفن همراه کشور مقصد را سرویس رومینگ بین‌الملل می‌گویند که مشترکان اپراتورهای داخلی می‌توانند در کشورهای خارجی با استفاده از سیم‌کارت‌های وطنی از این سرویس‌ها استفاده کنند.

با وجود این، اگرچه بخش اعظم استفاده از سرویس رومینگ بین‌المللی، مختص حضور در کشورهای خارجی است، اما گاهی ممکن است در شرایط اضطرار و پیش از رسیدن به مقصد سفر، مشترکان در طول پرواز نیاز به برقراری ارتباط تلفنی و پیامکی داشته باشند؛ رومینگ پرواز اپراتورهای همراه برای چنین زمانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

البته استفاده از سرویس رومینگ پرواز برای هر یک از اپراتورها، تنها در صورت سفر با برخی از خطوط هواپیمایی امکان‌پذیر است و تمامی خطوط هوایی از این سرویس پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین لازم است پیش از اینکه سرویس رومینگ پرواز را برای گوشی خود فعال کنید، به خطوط هواپیمایی که اپراتورتان از این سرویس پشتیبانی می‌کند توجه داشته باشید.

تعرفه‌های رومینگ در پرواز برای هر یک از اپراتورها

مشترکان همراه اول می‌توانند در طول پرواز (پس از برخاستن هواپیما و پیش از نشستن آن) از خدمات تلفن همراه خود شامل مکالمه، پیامک و دیتا استفاده کنند. برای استفاده از این سرویس ویژه، باید سرویس رومینگ خود را روشن و شبکه On Air را جست‌وجو کنید تا از خدمات مذکور بهره‌مند شوید. تعرفه مکالمه در همراه اول به ازای هر دقیقه ۸۵۰۰ تومان، تعرفه پیامک ۳۵۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت، ۶۰ هزار تومان است.

مشترکان ایرانسل نیز می‌توانند در طول پرواز از خدمات تلفن همراه خود شامل مکالمه، پیامک و حتی اینترنت همراه استفاده کنند. برای استفاده از این سرویس، کافیست سرویس رومینگ را پیش از خروج از کشور فعال کرده و بدین‌ترتیب پس از برخاستن هواپیما تنها با روشن کردن گوشی، از خدمات مذکور بهره‌مند شوند. هزینه استفاده از خدمات تلفن همراه در طول پرواز برای اپراتور ایرانسل، به ازای هر دقیقه مکالمه ۹۰۰۰ تومان، هر پیامک ۳۰۰۰ تومان و اینترنت به ازای هر مگابایت ۷۰ هزار تومان است.

همچنین مشترکین رایتل می‌توانند در سفرهای هوایی و در طول پرواز (پس از برخاستن هواپیما و پیش از نشستن آن) از کلیه خدمات رایتل شامل تماس، پیامک و اینترنت همراه بهره‌مند شوند. هنگام استفاده از سرویس رومینگ پرواز رایتل، هزینه تماس بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود، درواقع برای تماس‌های کمتر از ۶۰ ثانیه نیز، هزینه یک دقیقه تماس محاسبه در نظر گرفته می‌شود و مبنای محاسبه هزینه اینترنت هر ۵۰ کیلو بایت است. تماس‌ها با رومینگ پرواز در رایتل، به ازای هر دقیقه ۸۵۰۰ تومان، ارسال پیامک ۳۰۰۰ تومان و اینترنت به ازای هر مگابایت، ۶۵ هزار تومان هزینه دارد.

از نکاتی که باید به آن توجه داشت، این است که هزینه مکالمات در تمامی اپراتورها به دقیقه محاسبه می‌شود؛ یعنی برای تماس‌های کمتر از ۶۰ ثانیه، هزینه کامل یک دقیقه اخذ می‌شود. البته در حال حاضر امکان دریافت تماس در طول پرواز برای هیچ کدام از اپراتورها وجود ندارد. همچنین روشن کردن گوشی در حالت رومینگ هزینه‌ای نخواهد داشت و تنها در صورت استفاده از هر یک از سرویس‌های تماس، پیامک و اینترنت مطابق با تعرفه‌های ذکرشده هزینه برای مشترک در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید