Performancing Metrics

فاز ۲ پالایشگاه ستاره خلیج فارس به مرحله راه اندازی رسید | اتاق خبر
کد خبر: 407925
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1396 - 18:41
معاون وزیر نفت خبر داد؛
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت:همراهی بخش‌های حاکمیتی،کارفرمایی وپیمانکاری در تسریع روند اجرای پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس بی نظیر است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: عوامل موفقیت در به سرانجام رسیدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس همسویی نقش‌های حاکمیتی، کارفرمایی و پیمانکاری این پروژه است و یکی از بزرگ‌ترین اتفاق‌ها در دوره مدیریت جدید، هم‌جهت شدن همه عوامل در اجرای پروژه ستاره خلیج فارس است.

وی با اشاره به این‌که برای تکمیل هر پروژه، تنها تامین مالی شرط کافی نیست، گفت: با هماهنگی مدیریتی توانستیم در مدت کوتاهی با برنامه‌ریزی لازم منابع مالی پروژه را تامین کنیم.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تاکید کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های مقام عالی وزارت و موافقت رئیس جمهوری ۲۶۰ میلیون یورو وام به منظور تکمیل فازهای یک، دو و سه این پالایشگاه تصویب شد.

صادق‌آبادی به بوروکراسی اداری برای تصویب وام‌ها اشاره و تصریح کرد: این بوروکراسی برای پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس که در گذشته از وام‌های زیادی استفاده شد و از موعد بازپرداخت آنها نیز گذشته، سخت‌تر بود.

وی با بیان این‌که طبق قوانین اداری، این طرح شرط دریافت وام به صورت عادی را نداشت، افزود: این در حالی بود که ما برای تکمیل طرح به منابع مالی نیاز داشتیم.

حمایت مادی و معنوی وزیر نفت

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تشبیه پالایشگاه ستاره خلیج فارس به هواپیمایی که تازه پرواز را آغاز و در سطح ۳۳ هزار پایی و سرعت ۹۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند، گفت: اگر سوخت هواپیما در میانه راه تمام شود، آن هواپیما فرود نمی‌آید و بدون شک سقوط خواهد کرد.

صادق‌آبادی به تاکید وزیر نفت بر پرداخت مطالبات کارکنان و به‌ویژه قشر کارگری که در راه‌اندازی طرح زحمت زیادی متحمل میشوند، اشاره کرد و گفت: اگر حمایت‌های وزیر نفت نبود، ما موفق به تامین منابع مالی از صندوق توسعه نبودیم.

وی با اشاره به حمایت‌های معنوی وزیر نفت در این پروژه تصریح کرد: وزیر نفت رهنمودهای زیادی به‌ویژه در مسائل ایمنی داشته و معتقدند رعایت نکات ایمنی در راه‌اندازی پالایشگاه باید در اولویت قرار گیرد و با تکیه بر این موضوع افتخار داریم که بگوییم در این پروژه تاکنون به لطف خداوند هیچ حادثه‌ای منجر به فوت، جرح یا از بین رفتن منابع نداشتیم.

وی در ادامه همکاری مدیران برای راه‌اندازی این طرح عظیم، از آقایان بابایی، متاجی و میرقادری به عنوان کسانی نام برد که در کنار محمدعلی دادور، مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، از هیچ تلاش و کوشش و انتقال تجربه‌ای دریغ نکردند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از مدیریت مالی این شرکت، واحد هماهنگی و نظارت بر تولید، واحد برنامه‌ریزی تلفیقی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای کمک به پیشبرد این طرح قدردانی کرد.

قدردانی از تلاش‌های قرارگاه خاتم الانبیا(ص)

صادق‌آبادی همچنین به تلاش شبانه‌روزی قرارگاه خاتم‌الانبیا و پیمانکاران فرعی طرح اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی فاز دوم پیش از پایان سال ۹۶، حتی روی کاغذ هم امکانپذیر نبود، اما هم اکنون این فاز وارد مرحله راه‌اندازی شده است و این اقدام بی‌نظیر با همکاری این نهاد و پیمانکاران و سازندگان آن انجام شده است.

وی از سردار عبدالهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در حمایت از پروژه برای پیشبرد اهداف طرح قدردانی کرد و افزود: شرکت اویکو هم به عنوان مجری راه‌اندازی طرح، عملکرد بسیار حرفه‌ای و قابل قبولی از خود نشان داد که ستودنی است.

راه‌اندازی فاز دوم ستاره با رکوردی بی‌سابقه در حال انجام است

صادق‌آبادی با بیان این‌که این حجم از کار و فعالیت در این طرح شاید تنها در دوران جنگ قابل تصور باشد، گفت: با اطمینان می‌گویم که فعالیت‌هایی که برای راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس انجام شده است در کشور مشابه ندارد و همسویی همه عوامل دخیل در پروژه برای نخستین بار در کشور رخ داده است و تکمیل واحدها تا راه‌اندازی فاز دوم طی یک هفته با تلاش شبانه‌روزی گواه این موضوع است.

وی به رکوردهایی که در بخش ابزار دقیق، پایپینگ، برق و ... ثبت شده است، اشاره کرد و افزود: این رکوردها مشابه ندارد و اگر بخواهیم آنها را به عدد و رقم کمی تبدیل کنیم بیانگر ارزشمند بودن کار در این مدت است.

صادق‌آبادی به بهترین رکورد در راه‌اندازی فاز نخست طرح ستاره خلیج فارس اشاره کرد و گفت: اگر در همه روزها و ساعت‌ها با بیشترین رکورد کار در فاز یک هم می‌خواستیم کار کنیم، فاز دوم باید در نیمه نخست سال ۹۷ راه‌اندازی می‌شد، اما این  فاز در آخرین روزهای امسال وارد مرحله راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بر استفاده از نیروهای جوان در طرح پالایشی ستاره خلیج فارس تاکید و تصریح کرد: این پالایشگاه از نظر دارا بودن نیروهای جوان جزو نخستین شرکت‌های صنعت نفت به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: یکی دیگر از رکوردهایی که می‌توان به آن اشاره کرد، ساخت و دریافت ۲۰۰ تن کاتالیست ظرف مدت ۲۰ روز در کشور است که بسیار اهمیت دارد.

راه‌اندازی فاز دوم ستاره خلیج فارس ضامن پایداری تولید بنزین در کشور

به گفته معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش، راه‌اندازی فاز دوم ستاره خلیج فارس به تولید ۱۲ میلیون لیتر دیگر بنزین یورو ۵ در کشور منتهی می‌شود؛ اقدامی که افزون بر بی‌نیازی کشور از واردات بنزین، به پایداری تولید آن کمک شایانی می‌کند.

صادق‌آبادی ادامه داد: این فاز در حالی آماده بهره‌برداری شده است که سال آینده تعمیرات اساسی اغلب پالایشگاه‌های کشور در برنامه قرار دارد و این سبب خرسندی است که با این اقدام، تولید و تامین بنزین کشور با چالش روبه‌رو نخواهد شد.

افتخار بزرگ‌ترین پالایشگاه تولیدکننده بنزین یورو ۵ برای ایران رقم خورد

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که امیدواریم نیمه نخست سال آینده فاز سوم این طرح نیز راه‌اندازی و پالایشگاه تکمیل شود، اظهار کرد: در این صورت می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم که بزرگ‌ترین پالایشگاه تولیدکننده بنزین یورو ۵ دنیا به ایران تعلق دارد.

صادق‌آبادی به استفاده از توانمندی‌های داخلی براساس منویات مقام معظم رهبری و تاکید وزیر نفت در تولید حداکثری با استاندارد بالا اشاره کرد و گفت: از این‌که توانسته‌ایم چنین طرح عظیمی را به سرانجام برسانیم احساس غرور و مسرت داریم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید