Performancing Metrics

با ثروتمندترین فرد آسیا آشنا شوید | اتاق خبر
کد خبر: 408001
تاریخ انتشار: 1 فروردین 1397 - 15:27
لی کا شینگ که در ژوئیه امسال به ۹۰ سالگی می‌رسد و امپراتوری موفقی در زمینه‌هایی چون املاک، ارتباطات، کشتیرانی و خرده فروشی در هنگ کنگ دارد اخیرا بازنشستگی خود را اعلام کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، لی در سال ۱۹۲۸ در ایالت " گوانگ دونگ" چین به دنیا آمد و خانواده‌اش در خلال جنگ چین و ژاپن در دهه ۱۹۴۰ به هنگ کنگ نقل مکان کردند. او به دلیل مرگ پدرش مجبور شد تحصیل را رها کند و در ۱۵ سالگی در یک کارخانه پلاستیک سازی به کارگری مشغول شد. او در مصاحبه خود با مجله فوربس گفت: بار فقر و طعم تلخ تنهایی و بی یاور بودن سوالاتی را در قلبم ایجاد کرد که تاکنون من را هدایت کرده‌اند. سوالاتی چون: آیا ممکن است سرنوشت را تغییر داد؟ آیا می‌شود با کاستن از پیچیدگی‌ها چالش ها را به حداق رساند؟

آقای لی در سال ۱۹۵۰ کارخانه پلاستیک سازی خود با نام صنایع " چئونگ کونگ" را تاسیس کرد که بر گرفته از نام رودخانه " یانگ تسه" است. این شرکت در سال ۱۹۷۲ وارد فهرست بورس هنگ کنگ شد وپس از آن به امپراتوری بزرگی تبدیل شد که در ۵۰ کشور جهان در اموری چون املاک، ارتباطات، کشتی رانی و خرده فروشی به فعالیت می پردازد و ۳۰۰ هزار نفر را استخدام کرده است.

لی هم چنین کنترل شرکت " هات چیسون" و بزرگ‌ترین خرده فروش سلامت و زیبایی آسیا به نام " واتسونز" را در اختیار دارد.  تا سال ۲۰۱۵، تمامی کسب و کار های آقای لی در قالب دو شرکت " هات چیسون" و " سی کی است هولدینگ" به فعالیت خود ادامه می دهند که در مجموع سرمایه بازاری به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد دلار در اختیار دارند.

طبق رده بندی مجله فوربس، او برای دو دهه ثروتمندترین فرد هنگ کنگ و برای چندین سال ثروتمندترین فرد آسیا بوده است. ثروت خالص فعلی او حدود ۳۵.۳ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید